بهره بردن از خدمات آژانس های مسافرتی، از راههای سفر به مناطق مختلف دیدنی و گردشگری است که هر ساله افراد زیادی از طریق این آژانس ها به مسافرت میروند. یکی از راههای تبلیغات دیجیتال برای آژانسهای مسافرتی شبکههای اجتماعی و فضای مجازی میباشد که اگر از این محیط به درستی استفاده شود موجب افزایش فروش برای آژانس های گردشگری و بالا رفتن سود شرکتهای گردشگری میشود.
فضاهای مختلفی مانند توییتر، اینستاگرام و غیره میتواند کمک زیادی برای افزایش فروش شرکتهای گردشگری داشته باشند و این که شرکت گردشگری از چه طریقی توسط این نرم افزارها با مشتریان خود در ارتباط باشد اهمیت بسیار زیادی دارد.
طریقه استفاده از شبکههای اجتماعی
استفاده از شبکههای اجتماعی برای بازده بهتر شرکتهای گردشگری باید به صورتی باشد که شرکتها با مشتریان در ارتباط باشند و این ارتباط نباید یک طرفه باشد یعنی شرکت یک صفحه رسمی در یکی از شبکههای اجتماعی بسازد و توسط این صفحه با مردم ارتباط بسیار خوبی داشته باشد.
بهتر است داخل محیط اینستاگرام یک پیج مناسب برای تبلیغات وب سایت گردشگری خود داشته باشید و از یک نفر به عنوان ادمین پیج خود استفاده کنید تا بتواند با سرعت بالا پاسخگوی مشتریان باشد. برخورد مناسب میتواند به رشد شرکت کمک زیادی کند.
شما با این کار میتوانید مخاطبان خود را بهتر شناسایی کنید و با پیشنهاداتی که از طرف مخاطبان شما اعلام میشود تغییرات زیادی در رفتار کارکنان برای انتخاب مناطق دیدنی و گردشگری داشته باشید. اگر شما مخاطبان خودتان را بشناسید می توانید ارتباط بهتری با آنها داشته باشید و همچنین مخاطبان شما را به عنوان یک همدل محسوب میکنند که در هر زمانی به عنوان یک مشاور در اختیار آنها قرار دارید.
وجود هشتگ مناسب در پیج کاری
سعی کنید در عصر شبکههای اجتماعی از هشتگهایی استفاده کنید که افراد زیادی آنها را مورد جستجو قرار میدهند و توسط این هشتگها میتوانند به پیج شما دسترسی داشته باشند. شما با گذاشتن پستهای مناسب و هشتگهایی که طرفداران زیادی دارند میتوانید مخاطبان خود را افزایش دهید و از آنها بخواهید که شرکت شما را برای گردش و تفریح انتخاب کنند.
حتی در حین مسافرت و پس از آن نیز میتوانید از مخاطبان خود درخواست کنید که عکسهای مسافرت خود را از طریق هشتگ در فضای مجازی پخش کنند. به دلیل اینکه بسیاری از مردم از شبکههای اجتماعی مختلفی استفاده میکنند میتوانند با به اشتراک گذاشتن عکسهای خود در هر شبکه، موجب آشنایی شرکت شما با افراد بسیار زیادی شوند و اگر آنها رضایت کافی از مسافرت خود داشته باشند به نفع شرکت گردشگری شما میشود.
چه چیزی باعث جذب مسافر در شبکههای اجتماعی میشود؟
برای افزایش جذب مسافر در شبکههای اجتماعی سعی کنید تولید محتوای مناسب داشته باشید و مکانهای مختلفی که از طریق شرکت شما قابل گردش میباشد را به صورت فایلهای ویدیو و تصویر در اختیار مردم قرار دهید تا آنها بتوانند به این فایلها دسترسی داشته باشند و با مناطق مختلف آشنایی بهتری پیدا کنند.
یکی از مهمترین جنبههای شبکههای اجتماعی برای افزایش فروش تبلیغات به موقع و به روز است. برای مثال شما باید طبق فصل و مناسب با زمانی که به مناطق مختلف سفر میکنید تورهای مختلف و متفاوتی را که با هزینههای گوناگون در اختیار مشتریان خود قرار میدهید داخل شبکههای اجتماعی بگذارید و آنها را تفکیک کنید.
در این زمان شما میتوانید تولید محتوا با توجه به فصل و منطقه گردشگری داشته باشید و از بازدیدکنندگان شبکه بخواهید که نظرات و پیشنهادات خود را زیر پستهای متفاوت ارائه دهند و شما با خواندن آن نظرات، ابتدا پاسخ آنها را داده و سپس تغییرات لازم را انجام دهید.
فضای شبکه اجتماعی مختص وب سرویس آژانس مسافرتی شما باید بسیار جذاب باشد تا مردم جذب آن محیط شوند و حتی اطلاعاتی که درون شبکه اجتماعی قرار میدهید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید جامع و کامل باشد. سعی کنید به گونهای اطلاعات را درون شبکه مجازی قرار دهید که هیچ شکی برای مشتریان به وجود نیاورد و بتوانند پاسخ تمامی سوالات خود را از طریق پیج کاری شما دریافت کنند.
صفحه رقبای خود را بخوانید
شما باید در شبکههای اجتماعی از مطالبی استفاده کنید که تکراری نباشند و رقبای شما آنها را مورد استفاده قرار نداده باشند پس صفحه رقبای خود را به دقت مطالعه کنید و ببینید که آنها چه نکاتی را در صفحه خود قرار دادهاند و به هیچ عنوان کپی برداری انجام ندهید.
گذاشتن مطالب کپی و حتی عکس و تصویرهایی که در پیج رسمی شما وجود دارد میتواند بازده کار شما را بسیار پایین آورد و حتی در برخی از مواقع مشتریان فکر میکنند که پیج کاری شما فیک میباشد و شما مشتریان خود را از دست میدهید.
خدمات آنی به مشتریان درجه یک و همیشگی
شرکت گردشگری دارای مشتریان ثابت و همیشگی میباشد که ممکن است در هر زمان نیاز به رد و بدل کردن اطلاعات مختلفی درباره مکانهای گوناگون داشته باشند. شما باید با تفکیک مشتریان خود و جداسازی این مشتریان بتوانید خدمات آنی را در اختیار آنها قرار دهید.
برای این کار میتوانید از شبکههای اجتماعی استفاده کنید و درون آنها تخفیفاتی را به مشتریان درجه یک خود ارائه دهید تا افراد دیگر هم تشویق به استفاده از شرکت شما برای سفر شوند. مشتریان درجه یک شما میتوانند به صورت یک مبلغ در میان مردم رفتار کنند بنابراین از آنها بخواهید در صفحه رسمی خود شرکت شما را برای مخاطبان خود اعلام کنند و رضایت خود را از صفحه با شرکت شما بیان نمایند.
همانطور که شما از مشتریان خود درخواست تبلیغات و پست گذاری دارید به همین صورت باید به آنها خدمات ارائه دهید. این نکته را فراموش نکنید که امروزه شبکههای اجتماعی و فضای مجازی یکی از دسترسیهای مهم مردم برای یافتن اطلاعات و پیدا کردن شرکتهای گردشگری میباشد بنابراین از هیچ گونه تلاشی در رشد پیج کاری خود دریغ نکنید.