دیجیتال مارکتینگ

نکات کلیدی درباره سایز عکس ها در شبکه های اجتماعی

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سایز عکس ها در شبکه اجتماعی و پیدا کردن بهترین اندازه عکس برای شبکه های اجتماعی شاید کمی دشوار باشد با توجه به اینکه تنظیمات آنها تغییر می کند. اگر شما برای رونق کسب و کارتان از شبکه های اجتماعی استفاده می کند باید در ورود اطلاعات به این شبکه ها بسیار هوشمندانه عمل کنید. شبکه اجتماعی بسیاری وجود دارد اما ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم. با سیتی نت همراه باشید تا نکات کلیدی درباره سایز عکس ها در شبکه های اجتماعی را برایتان بازگو کنیم.

سایز عکس ها در شبکه اجتماعی

سایز عکس ها در فیس بوک (Facebook)

فیسبوک یک وبسایت شبکه اجتماعی است که کاربران می توانند در آن نظرات خود را ارسال کنند، تصاویری را به اشتراک بگذارند، پیوندهایی را برای اخبار یا سایر مطالب جالب در وب پست کنند، به صورت زنده با یکدیگر به گفتگو بپردازند و به تماشای ویدئوهای کوتاه بنشینند. محتواهای به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک می توانند در دسترس عموم قرار گیرند و یا فقط در میان گروهی از دوستان، خانواده و یا با یک شخص خاص به اشتراک گذاشته شوند.

این شبکه اجتماعی در فوریه سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ و همراهی ادوارد ساورین که هر دو از دانشجویان دانشگاه هاروارد بودند، ایجاد شد. تا سال ۲۰۰۶، هر فرد بالای ۱۳ سال می توانست با یک آدرس ایمیل معتبر به فیسبوک بپیوندد. امروزه فیسبوک با بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

  • (Profile Image) تصویر پروفایل: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل.
  • (Cover Photo) تصویر کاور: ۸۱۵ در ۳۱۵ پیکسل.
  • (Shared Image in Timeline) تصویر تایم لاین: ۱۲۰۰ در ۶۳۰ پیکسل.
  • (Shared Link in Timeline) تصویر لینک‌های تایم‌لاین: ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل.
  • (Facebook Page cover photo) تصویر کاور صفحه‌های فیس‌بوک: ۸۲۸ در ۳۱۵ پیکسل.
سایز عکس در فیسبوک

سایز عکس ها در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)

توییتر، یک سایت شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد و بدون شک با ۱۰۰ میلیون کاربر فعال و ۵۰۰ میلیون توییت در طول روز، یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود به حساب می آيد. از توییتر می توان برای دریافت اخبار، پیروی از افراد مشهور و یا ارتباط با دوستان و خانواده استفاده کرد. کاربران توییتر می توانند توییت های افرادی که دنبال می کنند را در تایم لاین توییتر خود مشاهده نمایید.

در واقع، شما در توییتر می توانید افراد و سازمان هایی که علایق اجتماعی و شخصی شان شبیه به شما است را دنبال کنید. علاوه بر این، تیم های روابط عمومی و بازاریابان می توانند از Twitter برای افزایش آگاهی از برند و درگیر کردن مخاطبان خود استفاده کنند.

کاربران توییتر، علاوه بر ایجاد توییت های شخصی می توانند محتواهایی که توسط دیگران توییت شده است را ریتوییت کنند. ریتوییت پیام به معنای اشتراک سریع و کارآمد اطلاعات با تعداد زیادی از افراد است.

  • (Profile) تصویر پروفایل: سایز پیشنهادی ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است، اما تصویر  با اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل نیز نمایش داده می‌شود.
  • (Header) تصویر هدر: ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل.
  • (Shared image in timeline) اندازه تصاویر تایم لاین: حداقل اندازه برای نمایش در فید توییتر۴۴۰ در ۲۲۰ پیکسل است. حداکثر اندازه نیز ۱۰۲۴ در ۵۱۲ پیکسل است. اگر شما بر روی تصاویرتان متن نیز قرار داده اید، به اندازه تصاویر بسیار توجه کنید تا کاربران شما در زمانی که فید توییتر خود را چک می کنند بتوانند اطلاعات کامل را دریافت نمایند.
Twitter

سایز عکس ها در اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی دیگر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که بر اشتراک عکس و فیلم از طریق برنامه تلفن همراه تمرکز دارد. شما می توانید برای دنبال کنندگان خود محتواهای متنی و تصویری به اشتراک بگذارید و در صورت لزوم آن ها را ویرایش کنید. این اپلیکیشن، امکان ایجاد پروفایل های شخصی را برای افراد فراهم می کند و در عین حال می تواند به پروفایل های سایر شبکه های اجتماعی موجود مانند فیس بوک و توییتر نیز متصل شود و تصاویر خود را از طریق این سیستم عامل ها به اشتراک بگذارند.

این پلتفرم شبکه های اجتماعی، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده، به بخشی از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه تقریباً تمام افراد، اقشار و حتی کسب وکارها در این پلتفرم حضور دارند و به فعالیت می پردازند.

  • (Profile) تصویر پروفایل: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل ( که با اندازه ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش داده می شود. در وب نیز به صورت دایره در مربعی با ابعاد ۱۵۲ در ۱۵۲ پیکسل محصور شده است).
  • (Photo) تصاویر برای اشتراک: ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل. ولی تصاویر با ابعاد ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل نمایش داده می شود. اینستاگرام محدودیت خود را برای تصاویر برداشته است و دیگر مجبور نیستید تا تصاویر را به صورت مربع آپلود نمایید. تصاویر در حالت افقی با ابعاد ۱۰۸۰ در ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل.
  • (Photo thumbnails on profiles) تصاویر بند انگشتی در پروفایل: ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل.
سایز عکس در اینستاگرام

سایز عکس ها در شبکه اجتماعی یوتیوب (YouTube)

یوتیوب، یک پلتفرم آنلاین اشتراک ویدیو است که در فوریه ۲۰۰۵ توسط سه کارمند سابق PayPal ایجاد و از نوامبر ۲۰۰۶ توسط گوگل خریداری شد. این پلتفرم، طبق رتبه بندی الکسا، پس از موتور جستجوی گوگل، به عنوان دومین وب سایت پربازدید جهان شناخته می شود.

محتوای موجود در یوتیوب، شامل کلیپ های ویدئویی، نمایش های تلویزیون، موزیک ویدیو، فیلم کوتاه، مستند، محتواهای صوتی، پیش پرده فیلم ها، پخش های زنده و فیلم های آموزشی است. این پلتفرم امکان آپلود، تماشا، رتبه بندی و اشتراک گذاری فیلم ها را برای کاربران فراهم می کند. افزودن محتواهای تصویری به لیست های پخش، گزارش گیری و ارائه نظر راجع به ویدئوها، از ویژگی های دیگر یوتیوب محسوب می شود.

  • (Channel Cover) تصویر کاور کانال: ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل.
  • (Video thumbnail) اندازه تصاویر ویدیو: ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل.
  • (Channel icon) اندازه تصاویر آیکون کانال: ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل.
سایز عکس در یوتیوب

سایز عکس ها در پینترست (Pinterest)

Pinterest یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی بصری است که در آن امکان به اشتراک گذاری تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و انواع مطالبی که عمدتا بصری هستند، وجود دارد. درواقع، اکثر افراد از این شبکه اجتماعی به عنوان منبعی ایده آل جهت گرفتن الهام و ایده های خاص و منحصربه فرد استفاده می کنند. به مواردی که در پینترست به اشتراک می گذارید، پین گفته می شود و زمانیکه پین شخص دیگری را در Pinterest به اشتراک بگذارید، به آن repin می گویند.

ساختار پینترست به شما امکان می دهد پین های خود را بر اساس موضوعات، علایق و یا سرگرمی های خود، سازماندهی، ذخیره و یا اشتراک‌گذاری کنید. برخلاف سایر سایت های نشانه گذاری اجتماعی مانند Digg و StumbleUpon، محتواهای به اشتراک گذاشته شده در پینترست، فقط شامل محتواهای تصویری هستند. علاوه براین، با استفاده از دکمه Pin It می توانید پین های خود را از طریق صفحات وب مستقیماً در مرورگر خود به اشتراک بگذارید. پین های پینترست در توییتر و فیسبوک نیز قابل اشتراک گذاری هستند.

  • (Profile) تصویر پروفایل: ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل.
  • (Featured image on a board on profile) تصویر بورد پروفایل: ۲۲۲ در ۱۵۰ پیکسل.
  • (Small icons on a board on profile) تصاویر کوچک بورد پروفایل: ۵۰ در ۵۰ پیکسل.
  • (Width of image in feed) عرض تصاویر موجود در فید: ۲۳۶ پیکسل.
  • (Width of expanded image) اندازه تصاویر گسترده: عرض ۷۳۶ پیکسل با ابعاد ۱۱۰۴ در ۲۰۶۱ پیکسل (حداقل عرض تصاویر گسترده ۶۰۰ پیکسل).
سایز عکس در پینترست

سایز عکس ها در شبکه اجتماعی تامبلر (Tumblr)

Tumblr تلفیقی از شبکه های اجتماعی و بستر وبلاگ نویسی است. نام تامبلر از اصطلاح “tumblelog” برگرفته شده است که اشاره به پست های کوتاه وبلاگ دارد. به زبان ساده، تامبلر یک سایت وبلاگ نویسی است که کاربران میتوانند عکس ها، فیلم ها و سایر محتواهای تصویری را برای دنبال کنندگان خود پست کنند و با آنها به اشتراک بگذارند. تأکید تامبلر بر محتواهای بصری، آن را به گزینه های مناسب جهت بسیاری از مشاغل مشتری محور تبدیل کرده است.

از برخی جهات، تامبلر شباهتهایی با توییتر، اینستاگرام و سایتهای وبلاگ نویسی سنتی دارد و کاربران این پلتفرم میتوانند با فالوورهای خود مشترک شوند. محتوایی که توسط افراد آنها تولید یا به اشتراک گذاشته میشود، به طور خودکار در صفحه اصلی دنبال کنندگان آنها نمایش داده میشود.

  • (Profile) پروفایل: ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل.
  • (Image posts) اندازه تصاویر: ۵۰۰ در ۷۵۰ پیکسل.
Tumblr

سایز عکس ها در لینکدلین (LinkedIn)

لینکدین، یکی از بزرگترین شبکه های اینترنتی جهان است که در ۵ می ۲۰۰۳ راه اندازی شد. این پلتفرم، عمدتا برای شبکه های حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد و به جویندگان کار اجازه میدهد رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنند. شما میتوانید از LinkedIn برای یافتن شغل مناسب، کارآموزی، برقراری ارتباطات و تقویت روابط حرف های و همچنین یادگیری مهارت های لازم جهت موفقیت در شغل خود استفاده کنید.

علاوه بر این، از LinkedIn میتوان برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس، فیلم و موارد دیگر استفاده کرد. این پلتفرم از طریق دسکتاپ، اپلیکیشن موبایلی LinkedIn، مرورگر وب و یا اپلیکیشن موبایلی LinkedIn Lite Android قابل دسترسی است.

لینکدین از دسامبر ۲۰۱۶ توسط کمپانی مایکروسافت خریداری شد و از فوریه ۲۰۲۱ حدود ۷۴۰ میلیون عضو ثبت شده از ۱۵۰ کشور دارد.

  • (Profile) تصویر پروفایل: ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل.
  • (Background photo) تصویر پس‌زمینه: ۱۴۰۰ در ۴۲۵ پیکسل.
  • (LinkedIn blog/status update) تصاویر پست‌های بروزرسانی و وضعیت‌ها: ۶۹۸ در ۴۰۰ پیکسل.
  • (Cover photo) تصویر کاور: حداقل ۹۷۴ در ۳۰۰ پیکسل.
  • (Logo) تصویر لوگو: اندازه پیشنهادی ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل و حداقل۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل.
سایز عکس ها در شبکه اجتماعی

سوالات متداول

  1. سایز عکس ها در شبکه اجتماعی توییتر چقدر است ؟

    سایز پیشنهادی برای تصویر پروفایل ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است، اما تصویر با اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل نیز نمایش داده می‌شود.

  2. سایز عکس ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام چقدر است ؟

    سایز پیشنهادی برای تصویر پروفایل ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل است که با اندازه ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش داده می شود. در وب نیز به صورت دایره در مربعی با ابعاد ۱۵۲ در ۱۵۲ پیکسل محصور شده است.

  3. سایز عکس ها در شبکه اجتماعی لینکدلین چقدر است ؟

    سایز پیشنهادی برای تصویر پروفایل در لینکدین ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *