از آنجایی که امروزه بسیاری از امور توسط فضای مجازی انجام میشود و مشتریان زیادی از طریق این فضا با شرکتهای گردشگری آشنا میشوند، استفاده از محتوای مناسب و مختص آژانسهای مسافرتی و گردشگری میتواند یکی از راههای بازاریابی و افزایش مشتریان برای این شرکتها باشد. در این مقاله می خواهیم نکاتی درباره بازاریابی محتوای آژانس های مسافرتی و وبلاگ نویسی را ذکر کنیم، با ما همراه باشید.
مزایای وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی یکی از مهمترین ترفندها برای ایجاد یک فضای مناسب جهت ایجاد محتوای مناسب است و اگر شرکت گردشگری بتواند مطالب خود را در وبلاگی به صورت بروز شده و صحیح قرار دهد مشتریان بیشتری را جلب میکند و باعث میشود که مشتریان بتوانند به صورت واقعی از مکانهای گردشگری دیدن کرده و با آنها آشنا شوند و یکی از تورهای مختلف آژانس گردشگری را انتخاب کنند. از آنجایی که وبلاگنویسی و تولید محتوا برای شرکتهای گردشگری هزینه زیادی ندارد بسیاری از این شرکتها این روش را برای تبلیغ و معرفی شرکت خود به مشتریانشان به کار میگیرند و موجب رضایت آنها میشود.
بازاریابی محتوا چیست؟
یک رویکرد استراتژی که آن را بازاریابی محتوا مینامند به این صورت است که از مطالب مختلفی به صورتهای گوناگون مانند عکس، فیلم و مطلب برای نمایش مکان های دیدنی و گردشگری برای یک شرکت تفریحی استفاده میشود. در این روش شرکت گردشگری باید ویدئوها و تصاویر را از مناطق مختلفی که مسافران را به آن جا میبرد تهیه کرده و در فضای مجازی و وبلاگ خود قرار دهد تا با این کار مشتریان بتوانند دید بهتری نسبت به مناطقه مورد نظر داشته باشند و آنجا را به طور کامل در ذهن خود تصور کنند.
در این روش شرکت گردشگری به صورت مستقیم خدمات خود را در محتوا ارائه نمیدهد اما داشتن یک محتوای مناسب میتواند فضایی را ایجاد کند که مشتریان به طور کامل با خدمات آنها آشنایی داشته و حتی از هزینهها و زمان مسافرت و جزئیات بسیار زیادی مطلع گردند و با توجه به آنها یکی از تورهای گردشگری را انتخاب کنند.
بازاریابی محتوای آژانس چگونه بازدهی مناسبی دارد؟
برخی از شرکتهای گردشگری فقط یک وبلاگ اختصاصی را برای بازاریابی محتوای آژانس خود به وجود میآورد و اصلا توجه نمیکنند که باید در فاصلههای زمانی بسیار کوتاه این وبلاگ را به روزرسانی کنند و از محتوایی در آن استفاده کنند که در نزدیکترین فاصله زمانی به زمان خدمات به مشتریان باشد.
یعنی اگر قرار است خدمات در فصل تابستان در اختیار مشتریان قرار گیرد باید محتوایی را در سایت خود قرار دهند که فضای منطقه گردشگری را در فصل تابستان نمایش دهد و حتی جزئیاتی مانند دمای هوا و مکان اقامت مسافران در محتوا نمایش داده شود. برای این کار بهتر است تصاویری از زوایای مختلف مکان اقامت و مکانهای گوناگون مکان تفریحی در وبلاگ قرار داشته باشد و دسترسی به آنها ساده باشد.
بازاریابی محتوای آژانس فقط در صورتی بازده خوبی دارد که بتواند اطلاعات درست و صحیحی را در اختیار مشتریان قرار داده و به هیچ عنوان نباید این اطلاعات کپی برداری باشند و باید از محتوای یونیک برای افزایش مشتری و بازده شرکت خود استفاده نمایند.
اگر میخواهید شرکت شما رتبه بندی خوبی داشته باشد و در سطح بالایی قرار گیرد، بهتر است محتواهای بازاریابی آژانس را، با توجه به مناطق گردشگری و تصاویری که خودتان با کیفیت بالا از آن مناطق به دست آوردهاید درست کنید و در وبلاگ قرار دهید. در غیر این صورت نه تنها این بازاریابی باعث افزایش بازده شرکت شما نمیشود بلکه میتواند کاملاً برعکس عمل کرده و مشتریان شما را کاهش دهد.
محتوا نویسی به چه شکلی بازده بهتری دارد؟
محتوانویسی برای آژانسهای گردشگری باید به صورت مطالب کوتاه و ویدئوهای کوتاه باشد که مشتریان از دیدن آنها خسته نشوند و با خواندن مطالب کمتر و دیدن ویدئوهای کوتاهتر بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. متاسفانه برخی از شرکتهای گردشگری مطالبی را در سایت خود قرار میدهند که بسیار طولانی هستند و مشتریان نمیتوانند آنها را به طور کامل مطالعه کنند. این شرکتها باید از مطالب جامع استفاده کنند که پاسخگوی مشتریان باشند و در کنار این مطالب به جزئیات بازاریابی محتوای آژانس بپردازند.
دستهبندی کردن مطالب محتوا نویسی امر بسیار ضروری است که باید در یک وبلاگ به صورت جداگانه قرار داشته باشند تا هر مشتری بتواند به بخش مورد نظر خود وارد شده و آن اطلاعات را دریافت کند برای مثال اگر یک ویدئوی تصاویر برای محتوای خود در نظر دارید آنها را به صورت تفکیک شده قرار دهید و اعلام کنید که در این قسمت تصاویر مناطق گردشگری قرار داده شده است. مشتری با رفتن به آن قسمت از وبلاگ شما میتواند به راحتی محتوای شما را مطالعه کند و ببیند.
روش های تبلیغاتی و وبلاگ نویسی برای آژانس های مسافرتی
راههای تبلیغاتی قدیمی بازده بسیار کمی پیدا کردهاند و امروزه فقط میتوان از طریق فضای مجازی و وبلاگ نویسی تبلیغات وسیعی را در میان مردم انجام داد زیرا هر شخص توسط یک گوشی یا تبلتی که در دست دارد به انواع سایتها مراجعه میکند و شرکتهای گردشگری را با یکدیگر مقایسه میکند به همین دلیل است که گذاشتن یک محتوای مناسب میتواند فضای رقابتی را برای شما و شرکتهای تفریحی دیگر به وجود آورد.
به دلیل اینکه وبلاگ آژانس مسافرتی به راحتی در دسترس مشتریان قرار دارد، شما میتوانید این روش را برای تبلیغ شرکت خود انتخاب کنید. وبلاگ نویسی باید توسط فرد متخصص انجام گیرد تا بازده خوبی داشته باشد. بهتر است از کلمات ساده و مشخص برای محتوا استفاده شود تا مشتریان از هر قشر و با هر سوادی بتوانند اطلاعات کامل از آن محتوا به دست آورند.
در بازاریابی محتوای آژانس خود حتماً از هتلهای اقامت و وضعیت و قوانین هتل و ممنوعیتها برای مشتری توضیح دهید تا بدانند که انجام چه کارهایی برای آنها امکان پذیر است و چه کارهایی را نباید انجام دهند. امیدوارم با مطالبی که در بالا ارائه کردیم شما بتوانید اهمیت وبلاگ نویسی برای آژانس مسافرتی و تولید محتوا را برای یک شرکت گردشگری دریافت کرده باشید و این نکته را فراموش نکنید که انتخاب یک محتوا کار راحتی نیست و دقت زیادی لازم دارد و باید زمان کافی برای تولید آن صرف شود.