مقالات

سایت چه تاثیری در میزان فروش آژانس های مسافرتی دارد؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در این مقاله می خواهیم به این سوال بپردازیم که تاثیر سایت در فروش آژانس مسافرتی به چه میزان است ؟ آیا آژانس مسافرتی شما غیر از کانال هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اید، دارای سایت هم هست؟ درباره اهمیت داشتن سایت چه می دانید؟ امروزه برای اینکه هر کسب و کاری […]

تاثیر سایت در فروش آژانس مسافرتی

در این مقاله می خواهیم به این سوال بپردازیم که تاثیر سایت در فروش آژانس مسافرتی به چه میزان است ؟ آیا آژانس مسافرتی شما غیر از کانال هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اید، دارای سایت هم هست؟ درباره اهمیت داشتن سایت چه می دانید؟ امروزه برای اینکه هر کسب و کاری بتواند در حوزه کاری خود باقی بماند، حتما به یک سایت نیاز دارد.

آژانس های مسافرتی از جمله کسب و کارهایی به حساب می آیند که وجود سایت برای آنها ضروری بوده و می تواند مانند یک معجزه برای جذب مخاطبان عمل کند. به عنوان مثال می توانید با استفاده از تصاویر و محتوایی مناسب مناطق تاریخی و گردشگری را به خوبی توضیح دهید و سبب جذب گردشگران و توریست ها شوید. در ادامه به اهمیت داشتن سایت، طراحی آژانس مسافرتی و همچنین قابلیت های سایت در افزایش جذب مخاطب به آژانس های مسافرتی توضیح خواهیم داد.

اهمیت داشتن سایت برای آژانس های مسافرتی چیست؟

وبسایت آژانس مسافرتی

در عصر امروز که اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند و برای کسب اطلاعات درباره کوچکترین مسائل به جستجو در گوگل می پردازند، حیف است که آژانس های مسافرتی از این قابلیت استفاده نکنند. تا به حال درباره از دست دادن مخاطبینی که تنها با سرچ در گوگل اقدام به خرید بلیط های مسافرتی می کنند، فکر کرده اید؟ اینکه سایت چه تاثیری در میزان فروش آژانس های مسافرتی دارد؟
از جمله قابلیت هایی که اینترنت برای آژانس های مسافرتی ایجاد می کند، عبارتند از:

دسترسی دائمی کاربران به سایت

همانطور که می دانید وجود اینترنت همچون نعمت بزرگی برای کسب و کار های بزرگ و کوچک به حساب می آید. یکی از مهمترین قابلیت هایی که اینترنت برای آژانس های هواپیمایی ایجاده کرده، در دسترس بودن سایت در هر ساعت از شبانه روز برای کاربران است. با این کار کاربر شما در هر زمانی که بخواهد می تواند از خدمات شما مطلع شود و حتی اقدام به رزرو و خرید نماید.

جذب انواع مخاطب

از دیگر قابلیت هایی که وجود اینترنت و سایت برای آژانس های مسافرتی ایجاد می کند، جذب انواع مخاطب است. یعنی شما می توانید مخاطبینی با موقعیت های مکانی متفاوت و با درخواست های متفاوت را به سایت خود جلب کنید و بدین صورت خدمات بیشتر و متنوع تری را ارائه دهید.

برای طراحی سایت آژانس مسافرتی چه مواردی لازم است؟

طراحی سایت آژانس مسافرتی

طراحی سایت نیازمند فردی متخصص در این زمینه است، یعنی کسی که به کدهای طراحی سایت مسلط باشد. توصیه می کنم برای این کار از از قالب های آماده استفاده نکنید و از یک طراح سایت کمک بگیرید. از دیگر مواردی که برای طراحی سایت و تکمیل آن مورد نیاز است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهمترین بخش های طراحی سایت برای آژانس های مسافرتی است. تولید محتوای ارزشمند با توجه به نیاز های مخاطب و گنجاندن مطالب مفید در آن از جمله ویژگی هایی است که یک سایت آژآنس مسافرتی باید داشته باشد. همانطور که می دانید تولید محتوا در گونه های مختلفی وجود دارد که عبارتند از تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری و تولید محتوای صوتی.

بهتر است از هر سه نوع تولید محتوا علی الخصوص محتوای متنی و تصویری در سایتتان استفاده کنید. انطباق تصاویر با محتوای متنی از دیگر مواردی است که از نظر مخاطب قابل اهمیت بوده و در جذب آن موثر است. به عنوان مثال می توانید درباره جاذبه های گردشگری منطقه یا شهری به صورت کامل توضیح دهید و از تصاویری که مربوط به آن مناطق است در سایتتان استفاده کنید. حواستان باشد که لحن محتوایتان خشک و رسمی نباشد و به صورتی دوستانه به توضیح موارد مهم بپردازید.

• توجه به سئو سایت

اگر بخواهیم به این سوال که سایت چه تاثیری در میزان فروش آژانس های مسافرتی دارد، بپردازیم باید درباره سئو و نحوه عملکرد موتورهای جستجو نیز اطلاعاتی داشته باشیم. سئو سایت از جمله موارد مهمی به حساب می آید که می تواند منجر به دیده شدن سایت از جانب کاربران شود یا ممکن است به نحوی عمل کند که سایت دیده نشود. اصول سئو گسترده است ولی یکی از مهمترین های آن که می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد، سئو محتوایی است. شما باید تمام محتواها مخصوصا محتواهای متنی را به صورت سئو شده در سایتتان قرار دهید. همچنین بهتر است از لینک سازی های درست برای سئو خارجی سایتتان استفاده کنید.

• استفاده از مخاطبان

از دیگر مواردی که می تواند به پاسخ سوال سایت چه تاثیری در میزان فروش آژانس های مسافرتی دارد، کمک کند، استفاده از مخاطبان است اما به چه صورت؟ شما باید محتوایتان را به گونه ای جذاب تولید کنید که منجر به جذب مخاطب شده و او را ترغیب به اشتراک گذاری آن نماید. همچنین می توانید سوالی را مطرح کنید یا نظرسنجی برگزار نمایید تا مخاطبان در آن شرکت کنند. بدین صورت میزان فروش آژانس های مسافرتی نیز افزایش می یابد.

• استفاده از ابزارها و قالب های تحلیل سایت

برای اینکه به صورت دقیق بدانید سایت چه تاثیری در میزان فروش آژانس های مسافرتی دارد و عملکرد سایتتان چگونه است، می توانید از ابزارها و قالب های تحلیل وب سایت که به صورت رایگان وجود دارد، استفاده کنید. یکی از معروف ترین ابزار ها GA است که نحوه عملکرد سایت و مخاطبین را نشان می دهد.

ویژگی های یک سایت خوب از نظر مخاطب

ویژگی های یک سایت خوب

یک سایت خوب از نظر مخاطبان ویژگی هایی دارد که منجر به استفاده مخاطب از سایت و ماندن مخاطب در صفحه سایت می شود. این ویژگی ها عبارتند از:

  1. بالا بودن سرعت سایت
  2. سازگاری آن با گوشی همراه و تبلت
  3. جذاب بودن محتوا(متنی و تصویری)
  4. پشتیبانی و امکان پاسخگویی به کاربر

سخن آخر

موارد زیادی را برای پاسخ به این سوال که تاثیر سایت در فروش آژانس مسافرتی به چه میزان است ، مطرح کردیم. با توجه به تمام موارد می توان گفت وجود یک سایت که به درستی طراحی شده و به نیازهای کاربر یا مخاطب پاسخ می دهد، میزان فروش آژانس های مسافرتی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد، پس توصیه می کنم هرچه زودتر اقدام به ایجاد سایت آژانس مسافرتی خود کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *