امروزه هر کسب و کار موفقی برای تبلیغ کار خود و پیشی گرفتن از رقبا، نیاز به یک وب سایت دارد تا بتوان کسب و کار خود را در دنیای اینترنت و وب نیز تبلیغ نماید. پس از طراحی وب سایت ، باید بهینه سازی سایت بر روی آن انجام شود تا بازدیدکنندگان از سایت بیشتر شده و رتبه سایت در گوگل نیز ارتقا یابد.
بهینه سازی سایت چیست؟
بهینه سازی سایت که بیشتر افراد آن را با نام سئو می شناسند، خدماتی است که باعث می شود تا وب سایت شما در موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و یاهو، برای افرادی که به دنبال خدمات ارائه شده توسط شرکت شما هستند، دیده شود. هر اندازه که بهینه سازی سایت شما قوی تر باشد، سایت شما در نتایج اول جستجو در این موتورهای جستجو نمایش داده می شود.
بنابراین اگر سایت شما در رتبه اول نتایج موتورهای جستجویی همچون گوگل نمایش داده شود، روزانه هزاران و میلیون ها بازدید کننده از وب سایت شما دیدن کرده و این باعث دیده شدن هر چه بهتر محصولات و خدمات شما شده و فروش شما به مراتب بیشتر می شود. برای پیاده سازی سئو سایت از دو روش سئو داخلی و سئو خارجی به صورت تکنیکال استفاده می شود
چرا باید سایت را سئو کنیم؟
امروزه دیگر تبلیغات سنتی، خیلی جوابگوی جذب مشتری نیست و برای موفق بودن در بازار باید در دنیای اینترنت نیز فعالیت داشت و تبلیغ کرد. به همین دلیل داشتن یک وب سایت امری حیاتی برای ادامه کسب و کار در دنیای رقابتی امروز است. در کنار داشتن یک وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت نیز بسیار مهم است.
زیرا طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص شده که کاربران معمولا از 5 صفحه اول موتورهای جستجویی همچون گوگل بازدید می کنند. بنابراین شما با بکارگیری انواع تکنیک ها و روش های سئو، باید کاری کنید که سایت شما در رتبه های اول تا پنجم نتایج جستجو گوگل قرار گیرد تا کار شما دیده شده و کسب و کار شما گسترش یابد.
تاثیر سئو داخلی دربهینه سازی سایت چیست ؟
سئو درون صفحه یا On Page Seo، به معنی سئو و مدیریت محتوای درونی صفحه وب سایت است. در واقع اطلاعاتی همچون کدها، تصاویر، متن، پیوندها و هر آنچه که شما در داخل صفحه وب سایت خود دارید، مربوط به اطلاعات درون صفحه ای هستند و تکنیک ها و روش هایی که برای سئو این اطلاعات به کار گرفته می شود، با نام سئو درون صفحه شناخته می شود.
سئو درون صفحه از مهمترین و اولین قدم های بهینه سازی سایت است که می تواند در نتایج موتورهای جستجو تاثیر بسیاری بگذارد. شما می توانید با ویرایش هایی که بر روی کدنویسی وب سایت انجام می دهید و قرار دادن متا تگ های مهم در کدهای سایت، تا حدی بهینه سازی درون صفحه را انجام دهید. عناصری همچون:
- ساختار آدرس صفحه
- افزایش لود شدن و سرعت سایت
- استفاده از کلمات کلیدی
- می توانند در سئو درون صفحه ای نقشی بسیار مهم و حیاتی داشته باشند.
- تولید محتوای بهینه درون صفحه ای
- لینک داخلی
- تگ عنوان صفحه
- استفاده از تگ های H
- استفاده از تگ alt و عنوان مناسب برای تصاویر صفحه
تاثیر سئو خارجی در بهینه سازی سایت چیست ؟
سئو بیرون صفحه یا بهینه سازی سایت خارجی، از دیگر تکنیک های پیاده سازی روش های سئو است. Off Page Seo به فعالیت هایی که خارج از سایت برای ارتقا جایگاه سایت انجام می شود، اشاره دارد. دقت کنید که سئو خارجی صفحه کاری خیلی مهم و حساس است و با کوچکترین خطا و اشتباهی در انجام آن ممکن است که گوگل شما را جریمه کند و سایت شما از نتایج جستجو حذف شود.
در اولین قدم از سئو خارجی صفحه، باید در بدست آوردن لینک هایی از سایت های دیگر که به سایت شما لینک می شوند، تلاش کنید. روش های سئو بیرون صفحه بسیار گسترده و نامحدود هستند و شما می توانید با بکارگیری درست این روش ها، سئو سایت خود را افزایش دهید.
سئو کلاه سفید چیست ؟
یکی از روش ها و تکنیک های بهینه سازی سایت، سئو کلاه سفید است. سئو کلاه سفید به مجموعه ای از کارها و فعالیت ها اشاره دارد که این فعالیت ها مطابق با قوانین وضع شده گوگل و همچنین الگوریتم های گوگل است.
با استفاده از سئو کلاه سفید، متخصصان آی تی و سئو تلاش می کنند تا از این مجموعه قوانین مجاز برای بهبود ارتقا سایت استفاده نمایند.
این روش شاید یکی از سخت ترین و صد البته طولانی ترین روش های سئو سایت باشد زیرا نیاز به گذشت زمان دارد و شما برای گرفتن نتیجه مثبت باید صبور باشید. شما باید مدام با بررسی وب سایت و بکارگیری روش هایی جدیدتر، سعی در افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل داشته باشید.
سئو کلاه سیاه
در مقابل سئو کلاه سفید، سئو یا بهینه سازی سایت کلاه سیاه وجود دارد. سئو کلاه سیاه به مجموعه قوانین و روش هایی اطلاق می شود که قوانین و تکنیک های گوگل را دور زده و به گونه ای سعی در فریب دادن گوگل دارند. این روش ها خیلی سریع به نتیجه می رسند و بسیار نیز ساده هستند.افرادی که دوست دارند خیلی سریع در رتبه های اول موتورهای جستجویی همچون گوگل قرار گیرند، با بکارگیری روش هایی تقلبی و میانبر، این کار را انجام می دهند و بازدیدکنندگان از وب سایت آنها با استفاده از این روش ها بسیار افزایش پیدا می کند.
اما این افراد باید بدانند که این روش ها خیلی سریع توسط گوگل تشخیص داده می شوند و در صورت تشخیص این مورد توسط گوگل، سایت به طور کلی از نتایج موتورهای جستجویی همچون گوگل حذف شده و این به معنی پایان کار آن وب سایت است. بنابراین سعی کنید همیشه از روش های قانونی اما کمی زمانبرتر برای افزایش رتبه سایت و سئو استفاده کنید تا آبروی وب سایت شما در نزد گوگل نیز حفظ شود.
مراحل بهینه سازی سایت
برای بهینه سازی سایت مراحل بسیاری وجود دارد، اما برای داشتن یک سئو مناسب و قوی باید از سه مرحله خیلی مهم در بهینه سازی سایت استفاده کنیم که این بازوهای مهم عبارتند از:
سئو تکنیکال
سئو تکنیکال از اولین و مهمترین مراحل بهینه سازی وب سایت است. سئو تکنیکال در واقع روش هایی است که برای استاندارد نمودن کدهای سایت، تهیه نسخه ریسپانسیو سایت، افزایش سرعت سایت و استفاده از نشانه گذاری های استاندارد انجام می شود. استفاده از این راهکارها و فعالیت ها یک پایه و بستر خیلی قوی برای شروع فعالیت های بازاریابی محتوا است.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا بر روی فعالیت هایی همچون تولید محتوای مناسب و سئو شده، لینک سازی های داخلی، تولید محتوای ارزشمند، استفاده از کلمات کلیدی مهم و ارزشمند، برچسب گذاری ها و دسته بندی ها، آنالیز رقبا و فعالیت های اینچنینی اشاره دارد. در وقاع موفقیت در سئو و بهینه سازی سایت بدون داشتن یک محتوای قوی و بازاریابی محتوایی، امری ناممکن است.
لینک سازی
برای اینکه شما بتوانید در رتبه یک جستجو سایت هایی همچون گوگل قرار گیرید، پیش از هر چیزی نیاز به لینک سازی خیلی قوی دارید. لینک سازی های خارجی، خرید بک لینک، فروم های تخصصی، خرید رپورتاژ آگهی و فعالیت در فضاهای مجازی همگی می توانند باعث افزایش ارتقا سایت در موتورهای جستجو شوند.