آژانس های مسافرتی به 2 صورت در حوزه فروش فعالیت می کنند. روش اول، فروش بلیط به همه خریداران از جمله مسافران معمولی و روش دوم، فروش بلیط به شرکت ها و ارگان ها است. به آژانس های مسافرتی که با شرکت ها قرارداد بسته و بلیط های مسافرتی کارمندان آن شرکت را تامین می کنند، آژانس مسافرتی b2b گفته می شود. در این مطلب تعدادی از ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b را شرح می دهیم.
الزامات آژانس های مسافرتی b2b
وب سایت
یکی از مهم ترین ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b توان معرفی کسب و کار مجموعه است. لازم است شما وب سایتی جامع طراحی کنید. در طراحی وب سایت گردشگری به ریز نکاتی که باعث اعتماد مشتری و افزایش فروش می شود، توجه فرمایید.
معرفی کسب و کار
در مرحله بعد در سایت خود، تمامی خدمات از جمله وب سرویس قطار و پرواز ها یا اتوبوس هایی که تحت نام شرکت شما فعالیت می کنند را معرفی نمایید. همچنین در صورتی که با شرکت های خدماتی در حوزه محل استراحت، همکاری می کنید، آن ها را نیز به طور کامل شرح دهید.
استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی از ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b بالا بودن حجم فروش است. برای افزایش حجم سفارشات و ارتباط آسان تر مشتریان با شما، بهتر است به راحتی در دسترس باشید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم به وب سایت اکتفا نکنید. از همه ی راه های ارتباطی از جمله شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریانتان استفاده نمایید.
شخصی سازی
برای کارمندان شرکت های طرف قرارداد، امکان ساخت پروفایل و شخصی سازی آن را بدهید. در پروفایل هر کاربر، سابقه خرید ها، پرداخت ها و برنامه های سفر را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید با توجه به خرید های قبلی، پیشنهادات مورد استقبالش را نیز به کاربر معرفی نمایید.
سازگاری با تمام دستگاه های الکترونیک
در طراحی وب سایت کسب و کارتان به نمایش سازگار با انواع نمایشگر ها توجه کنید. امروزه درصد بالایی از کاربران از موبایل استفاده می کنند. در صورتی که وب سایت شما در سایر دستگاه ها به راحتی قابل اجرا باشد، رضایت مشتری و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.
آن تایم باشید
یکی از معضلات سفر در این روزها، تاخیر در دریافت خدمات مختلف است. در صورتی که به مشتریان نشان دهید که وقت آن ها برایتان ارزشمند است، آن ها را مشتریان وفادار خود کرده اید. در ارائه خدمات و همچنین اجرای سفر ها سریع باشید و رضایت مشتریان را جلب نمایید.
ارائه سیستم رزرو
همانطور که گفته شد، شرکت های b2b به قشر مردم جامعه، خدمات ارائه نداشته بلکه با شرکت ها همکاری می کنند. یکی از ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b ارائه سرویس رزرو به مشتریان است. با ارائه این خدمت، شرکت طرف قرارداد به راحتی می تواند سفر های کارمندان را برنامه ریزی کرده و از سردرگمی نجات پیدا می کند.
پشتیبانی 24 ساعته
از ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b حرفه ای، جلب رضایت مشتریان است. برای این منظور، بهتر است برای ارتقاء سطح رضایت مشتریان، پشتیبانی 24 ساعته داشته باشید. اگر مشتریان شما در هر ساعتی از شبانه روز در خصوص خدمات تان با مشکل مواجه شوند، به سرعت مسئله حل می شود. در این صورت برای سفر های بعدی نیز همکاری شان را با شما ادامه خواهند داد.
فروش آنلاین
امروزه اهمیت زمان بیش از پیش مورد توجه است. به همین دلیل بیشتر افراد خرید حضوری انجام نداده و از خدمات آنلاین استفاده می کنند. فروش آنلاین یکی از اصلی ترین ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b است. اگر شرکت شما، خدمات فروش آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته را برای مشتریان در نظر بگیرد، می توان گفت ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b حرفه ای را دارد.
امکان کنسلی خرید
به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که هر لحظه بتوانند خدمات خریداری شده را کنسل کرده و بخش عمده ای از هزینه خود را دریافت نمایند. هرچند طبیعتا شرکت شما نیز به دلیل خسارات ناشی از کنسل کردن خرید توسط مشتری، بخش کوچکی از مبلغ خرید را به مشتریان استرداد نخواهد کرد.
بیمه مسافرتی
همواره امکان بروز اتفاقات غیر مترقبه وجود دارد اما این مورد در سفر از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b ارائه بیمه مسافرتی به شرکت های طرف قرارداد است. در این صورت، خریداران خدمات شما، نگرانی بروز حوادث را نداشته و خیالشان در خصوص جبران زیان های مالی ناشی از حوادث مطمئن است.
ارائه تاییدیه خرید
به خریدارانی که از خدمات شرکت شما استفاده می کنند، یک تاییدیه به وسیله ایمیل یا پیامک ارسال کنید. این مورد در جلب اعتماد مشتریان بسیار موثر است.
ارائه خلاصه خدمات خریداری شده
با وجود مشغله های ذهنی که افراد دارند، فراموش کردن بخشی از برنامه ریزی هایشان وجود دارد. پس از خرید مشتریان، خلاصه ای از خدمات خریداری شده به همراه برنامه زمانی را برایشان ارسال کنید.در این صورت یکی از بهترین ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b را به مشتریانتان ارائه کرده اید.
ارائه طرح های تشویقی
برای شرکت هایی که بیشترین حجم سفارشات را از خدمات شما دارند، طرح های تشویقی در نظر بگیرید. این طرح ها می تواند شامل تخفیف در قیمت ها یا حتی سرویس های رایگان باشد.
امکان ایجاد زیرمجموعه فروش
یکی از راه های بیشتر شدن تعداد مشتریان، مجموعه سازی است. بهتر است شرایط بهتری برای کسانی که خدمات تان را به دیگر شرکت ها معرفی می کنند، در نظر بگیرید. به این ترتیب شرکت های بیشتری تمایل به همکاری با شما دارند. البته پیشنهاد می کنیم همراه با بالا رفتن سفارشات، در بهبود بخشیدن به خدمات تان نیز کوشش نمایید.
سخن آخر
هدف از ایجاد همه کسب و کار ها، بالا بردن حجم فروش و افزایش درآمد است. با این حال پیشنهاد ما این است که ارائه بهترین خدمات به مشتریانتان را اولویت خود قرار دهید. یکی از مهم ترین ویژگی های یک آژانس مسافرتی b2b کیفیت بالای خدمات است. با ارائه خدمات بهتر، طبعا شرکت های بیشتری با شما همکاری خواهند کرد.
سوالات متداول
-
منظور از آژانس مسافرتی B2B چیست ؟
آژانس مسافرتی b2b ) B2Bمخفف business to business) است و معنای آن عقد قرارداد بین دو یا چند شرکت است. این قرارداد، منحصرا به شرکت های خاصی مربوط نبوده و هر پیمان نامه ای که بین دو یا چند شرکت بسته شود، در اصطلاح b2b نامیده می شود.
-
مهم ترین الزامات آژانس های مسافرتی b2b چه مواردی هستند ؟
وب سایت، معرفی کسب و کار، استفاده از شبکه های اجتماعی، سازگاری با تمام دستگاه های الکترونیک، ارائه سیستم رزرو