توسعه وب

نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در حال حاضر، صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت های جهان است. هر ساله با افزایش تعداد مسافران، آژانسهای مسافرتی برای برآورده ساختن انتظارات و دستیابی به رضایت مشتریان خود، با چالش های جدیدی روبرو میشوند. شاید از خود بپرسید که چرا آژانس های مسافرتی به نرم افزار «CRM سفر» نیاز دارند؟ در این صنعت هر مشتری دارای انواع مختلفی از انتظارات، نیازها و خواسته ها است. در نتیجه به اصطلاح، پیچیدن یک نسخه برای همه کارساز نخواهد بود. صنعت گردشگری و مسافرت برای ارائه خدمات تخصصی و شخصی سازی شده که توانایی پاسخ به انتظارات مشتری را داشته باشد، به یک نرم افزار CRM مخصوص آژانس های مسافرتی نیاز دارد. در ادامه به معرفی این نرم افزار و مزایای آن میپردازیم.


نرم افزار CRM یا «CRM سفر» چیست؟

«Travel CRM» نرم افزاری است که به کمپانی های مسافرتی از جمله آژانس های مسافرتی، متصدیان تورهای گردشگری، شرکت های مدیریت مقصد (DMC)، هتلها و …کمک میکند تا روابط خود را با مشتری تقویت کنند و فروششان را از طریق ارتباط با کیفیت با مشتریان، ارتقاء دهند.

نرم افزار CRM

تفاوت بین «نرم افزار CRM سفر» و«نرم افزار CRM عمومی»

هردو مورد نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری هستند و شرکتها را قادر میسازند تا مشتریان خود را بهتر مدیریت کنند. با این حال، «CRM سفر» یک نسخه سفارشی از «CRM عمومی» به حساب می آید که به طور ویژه برای شرکت های مسافرتی ساخته شده است. Travel CRM کاربرد بهتری در صنعت گردشگری دارد، در آژانس های مسافرتی سریعتر پذیرفته میشود و دارای سرعت یادگیری بهتری است.


مزایای به کارگیری نرم افزار CRM در آژانس های مسافرتی

1- استفاده بهینه از زمان

استفاده صحیح از نرم افزار CRM، موجب صرفه جویی در اتلاف وقت خواهد شد. CRM ویژگیهای شگفت انگیزی برای آژانس های مسافرتی فراهم میکند. مثلاً به کارکنان کمک میکند تا زمان مفید کار خود را شناسایی و از هدررفتن آن جلوگیری کنند. برخی از ویژگیهای CRM، که به بهینه سازی زمان کمک می کنند عبارتند از:

  • تهیه لیست کارها : لیست کارها به افراد کمک میکند تا وظایف خود را با توجه به اولویتهایشان طبقهبندی کنند. این لیست به آنها پیشنهادهایی میدهد تا بتوانند بدون اتلاف وقت، کارایی مؤثرتری داشته باشند.
  • CRM مخصوص موبایل : CRM مخصوص موبایل همه جا و در هر زمان قابل دسترسی است؛ فارغ از اینکه در کدام گوشه ی جهان باشید. همچنین میتوانید به داده های کلی دسترسی داشته باشید.
  • گزارشهای خودکار: نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری گزارشهای مربوط به فروش، رزرو یا لغو بلیط، پرداخت ها و … را به صورت خودکار تهیه میکند.

2- بانک اطلاعاتی کلی

Travel CRM به شما کمک میکند تا داده ها و اطلاعات کلی مربوط به تجربه مشتری، برنامه سفر، ارتباط با مشتری قبل و بعد از فروش و … را در یک پلتفرم مشخص، مدیریت و پیگیری کنید.

3- مدیریت صحیح مشتری راغب (Lead)

اصطلاح «Lead» یا «سرنخ» در مورد افراد یا سازمان‌هایی به کار می‌رود که به هر روش، با خدمات آژانس آشنا شده اند و برای کسب اطلاع (و شاید در نهایت خرید) به آنجا مراجعه می‌کنند. بنابراین، وقتی کسی برای نخستین بار هر نوع سؤالی درمورد خدمات آژانس مطرح میکند و به نظر می‌آید که ممکن است قصد داشته باشد به مشتری آن تبدیل شود، او را «Lead» یا «سرنخ» یا «مشتری راغب» می‌نامیم.

نرم افزار CRM آژانس مسافرتی در مورد هر سرنخ، به شما این امکان را میدهد که جزئیاتی مانند: منبع، تاریخ، رقبا، وبسایت ها و … را دریافت کنید. بنابراین، میتوانید این اطلاعات را برای استفاده در آینده نیز ذخیره کنید.

4- فعالیت های بازاریابی

اگر یک آژانس مسافرتی دارید و به دنبال بهترین استراتژی بازاریابی برای جذب مشتری خود هستید، CRM یکی از بهترین استراتژیهای بازاریابی جذب مشتری بیشتر است. این نرم افزار فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی و پیامکی را برای شما فراهم میکند که از طریق آنها میتوانید به گروه بزرگتری از مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

5- رضایت مشتری

رضایت مشتری با مزایایی مثل حفظ مشتریان موجود، ارتقاء وفاداری مشتری، جذب مشتریان جدید و افزایش سود و درآمد شرکت در ارتباط است. برای دستیابی به رضایت مشتری، به یک پل ارتباطی نیاز دارید و آن پل، نرم افزار CRM برای آژانس مسافرتی است. این نرم افزار به شما کمک میکند انتظارات، نیازها و خواسته های مشتری خود را درک کنید و به آن پاسخ دهید.

6- مدیریت روزانه پیشنهادات و معاملات

CRM به شما کمک میکند تا اطلاعات کاملی از پیشنهادات و معاملات را داشته باشید، روند پیچیده رزرو را مدیریت کنید و همه ی اینها را تنها با یک کلیک بازیابی کنید.

7- مدیریت پیگیری

CRM آژانس مسافرتی به شما اجازه میدهد سوابق کامل ارتباطات با مشتریتان را مدیریت کنید. شما می‌توانید قالب‌های ایمیل از پیش تعیین‌شده ای مانند خوشامد و تشکر را برای مشتریان احتمالی خود ارسال کنید.

8- دسترسی چندکاربره

این نرم افزار براساس مدل چندکاربره ساخته شده است؛ به طوریکه افراد مختلف میتوانند در هر مکان و به صورت همزمان از آن استفاده کنند.

9- تحلیل داده ها

با تحلیل داده ها میتوانید برای بخشهای فروش و کنترل آمار، گزارشهای قابل اعتمادی در مورد مشتری و داده های مربوط به آن به دست آورید. استفاده از ابزارهای تحلیلی قوی و معیارهای پیچیده در نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی، به شما کمک میکند تا پروفایل مشتریان خود را تکمیل کنید و اثربخشی کارتان را بسنجید.

جمع بندی

نرم افزار CRM به آژانسهای مسافرتی کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر بشناسند، حفظ کنند و به صورت کارآمدتر از آنها پشتیبانی کنند. در این نرم افزار سرنخها از کانالهای چندگانه تلفیق شده و در صندوق ورودی یکپارچه ذخیره میشوند. به این ترتیب شما همیشه میتوانید مشتریان راغب را پیدا کنید و نمایندگان خود را به دنبال آنها بفرستید. Travel CRM با خودکار کردن فعالیت های تکراری و با دسترسی به اطلاعات مربوط به مشتری (که میتوان از آنها برای بهبود روابط با مشتری استفاده کرد) ، حجم کار آژانسهای مسافرتی را کاهش میدهد، کارایی را بهبود می بخشد و بهره وری تیم اجرایی را افزایش میدهد.

این نرم افزار مشتریان شما را در دسته های افراد، نمایندگان یا نهادهای سازمانی طبقه بندی میکند تا بتوانید خدمات متناسبی به هرکدام ارائه دهید. بنابراین برای مدیریت هرچه بهتر آژانس مسافرتی خود، به نرم افزار CRM برای آژانسهای مسافرتی احتیاج خواهید داشت.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *