به گفته گوگل، بیش از 65 درصد مسافران قبل از اینکه تصمیم بگیرند که به کجا یا چگونه میخواهند سفر کنند، جستوجوی آنلاین خود را آغاز میکنند. بدون شک سرازیرشدن یک جریان ثابت ترافیکی با کیفیت بالا به سمت وبسایت گردشگری شما، خصوصاً اگر سیستم رزرو آنلاین داشته باشید، باعث پیشرفت و افزایش بازدید سایتهای گردشگری میشود. با درنظرداشتن این موضوع، در ادامه به شرح 7 روش که باعث جذب بازدیدکننده و در نتیجه رزرواسیون بیشتر برای وبسایتهای گردشگری میشوند، میپردازیم.
بهینهسازی موتور جستجو در واقع بهینهسازی برای موتورهای جستجو نیست، بلکه بهینهسازی برای جستجوگران است. بنابراین برای افزایش بازدید سایتهای گردشگری ، بیش از هر چیز، ارائه یک تجربه کاربر عالی برای مخاطبان را درنظر داشته باشید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:
به یاد داشته باشید هنگامیکه افراد وقت خود را در وبسایت شما میگذرانند و بازدیدهای مکرر انجام میدهند، گوگل برداشت میکند که سایت شما دارای محتوای مفید و باکیفیت است و ارزش این را دارد که در نتایج جستوجو رتبه بالاتری را کسب کند. وقتی شخصی از وبسایت شما بازدید کرد، او را به ماندن و بازگشتن دوباره تشویق کنید.
الگوریتم پاندا، الگوریتمی است که توسط گوگل ایجاد شد تا رتبه سایتهای بیکیفیت و کمارزش را کاهش دهد و سایتهایی که محتوای باکیفیت و منحصربهفرد ارائه میدهند را در بالای نتایج جستجو قرار دهد. این الگوریتم به این معنی است که اگر میخواهید بازدیدکننده بیشتری به وبسایت خود جذب کنید، سایت شما باید مفید، آموزنده و ارزشمندتر از رقبا باشد.
بنابراین باید از متنهایی با کیفیت بالا در وب سایت خود استفاده کنید، به ویژه هنگامیکه صحبت از شرح تور و فعالیت، صفحه اصلی و سایر صفحات کلیدی (مانند صفحه «درباره ما») میشود. محتوای ویدئویی نیز در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد، 68 درصد مسافران تجاری با توجه به محتوای ویدئویی که بهصورت آنلاین دیدهاند، مقصد خود را انتخاب میکنند بنابراین در کنار محتوای متنی از محتوای ویدئویی نیز استفاده کنید. این کار تاثیر بسزایی در افزایش بازدید سایتهای گردشگری دارد.
اگر مخاطبان هدف شما بسیار خاص هستند، احتمالاً تعدادشان نیز زیاد نیست و این یک مزیت محسوب میشود؛ چون محتوایی که ایجاد میکنید به احتمال زیاد در دسترس آنها قرار میگیرد. این بدان معنی است که شما میتوانید جایگاه خود را به گونهای تعریف کنید که آنهایی که مخاطبان زیادی دارند، نمیتوانند. همچنین در حوزه خود متخصص شوید و واقعاً به مخاطبان ویژه خود توجه کنید.
به یاد داشته باشید که جستجوی آنلاین به جای نام تجاری شما، به احتمال زیاد شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی یا خدمات شماست. به ویژه در پربازدیدترین صفحات وبسایت خود، به زبانی کار کنید که مربوط به محل کار شرکت شما و کارهایی است که انجام میدهید.
یکی دیگر از راه هایی که باعث افزایش بازدید سایتهای گردشگری می شود آن است که به آنچه بازدیدکنندگان واقعاً از وبسایت شما میخواهند و انتظار دارند، فکر کنید. بگویید چه امکانات تفریحی در منطقه خود دارید؛ مثلا قایقسواری در دریاچه چیتگر تهران. وقتی شخصی عبارت قایقسواری در دریاچه چیتگر را جستوجو کند و بر روی نتایج وبسایت شما کلیک کند، آیا انتظاراتش برآورده شده و اطلاعات لازم را دریافت خواهد کرد؟
اگر مخاطبان مورد نظر شما علاقهمند به ماهیگیری یا شرکت در جشنوارهها هستند، برای جلب توجه آنها باید مطالبی پیرامون این موضوعات بنویسید. شما باید خود را به عنوان کارشناسان خبره محلی و قطب اطلاعاتی منطقهای که افراد قصد بازدید از آن را دارند، نشان دهید. با وارد شدن به ذهن جستجوگر، به مخاطبان و همچنین تجارت خود منفعت میرسانید.
شبکههای آنلاین مانند ATTA Hub و گروههای لینکدین، روشهای بسیار خوبی برای اطلاعرسانی به مخاطب در مورد تورها و فعالیتهای شرکت و ایجاد ارتباطات جدید هستند. مشتریان موجود از این طریق میتوانند برای شما مشتریان جدیدی جذب کنند. میتوانید از شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک و غیره به عنوان سکوی پرتابی جهت رونق کسبوکار خود استفاده کنید.
پیش از این تصور میشد که پر کردن وبسایت و محتوا با کلمات کلیدی به نفع سئو است، اما در حقیقت استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی میتواند بر سئو تأثیر منفی داشته باشد! بنابراین، سعی کنید با در نظر داشتن خوانندههای هدف و شخصیت آنها بنویسید و از قراردادن عمدی کلمات کلیدی زیاد خودداری کنید.
با تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت و محاورهای که شامل کلمات کلیدیِ به اندازه و مناسب باشد، نتایج مناسبی در نتایج موتورهای جستوجو کسب میکنید و در نتیجه بازدید سایتهای گردشگری بیشتر می شود. برخی از روشهای قالب بندی محتوا که به فهم بهتر مخاطب کمک میکند عبارتاند از:
الگوریتم RankBrain که در سال 2015 معرفی شد، یک الگوریتم گوگل است که با استفاده از یادگیری ماشین پیشرفته، بهترین پاسخها را برای جستجوهای ما ارائه میدهد. بنابراین مهم است که محتوای وبسایت گردشگری شما پاسخگوی سوالات افراد باشد. موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، ساعات کاری و قیمتهای خود را بهوضوح در وبسایت خود نمایش دهید و در در صورت امکان رزرو آنلاین را برای مشتریان فراهم کنید تا نرخ تبدیل (Conversion Rate) سایت خود را افزایش دهید. با استفاده از پستهای وبلاگ به سوالات متداول پاسخ دهید و اینگونه مخاطبان بیشتری نیز جذب میکنید.
جمعبندی
به عنوان یک تجارت یا مقصد گردشگری، وظیفه شما این است که یک فضای آنلاین جذاب برای بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. هرچه محتوای بهتری در وبسایت گردشگری خود منتشر کنید، بازدید سایتهای گردشگری شما نیز بیشتر خواهد شد.
گردشگری یکی از کسب و کارهایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و به دلیل هزینههای زیادی که برای…
یکی از مشاغلی که در بازار امروزی وجود دارد کسب و کار گردشگری است که برای بسیاری از افراد درآمد…
بهره بردن از خدمات آژانس های مسافرتی، از راههای سفر به مناطق مختلف دیدنی و گردشگری است که هر ساله…
برای هر شرکت مدیریت نظرات مشتریان امر بسیار مهمی است و باید حتما نظرات مختلف مشتریان به طور کامل مورد…
راههای زیادی برای بازاریابی آژانسهای مسافرتی وجود دارد که هزینههای زیادی را برای شرکت مسافرتی اعمال میکند بنابراین باید به…