دسته بندی ها: گردشگری آنلاین

چه چیزهایی در ارائه خدمات گردشگری به شما آسیب می‌زند؟

گردشگری یکی از کسب و کار‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و به دلیل هزینه‌های زیادی که برای سفر به وجود آمده است بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند از آژانس‌های گردشگری برای رفتن سفر استفاده کنند و این آژانس‌ها باید اطلاعات را با کیفیت بالایی در اختیار مشتریان قرار دهند تا سفر بهتری برای آن‌ها فراهم شود.
یک آژانس گردشگری باید بهترین مناطق را برای سفر انتخاب کند و بهترین امکانات را برای مشتریان خود به وجود آورد. در این مقاله ‌می‌خواهیم به تعدادی از خدمات رسانی اشتباه به گردشگران که موجب آسیب به آژانس گردشگری ‌می‌شود بپردازیم.


دادن اطلاعات نادرست به گردشگر

یکی از کارهایی که موجب آسیب به آژانس گردشگری دادن اطلاعات نادرست به گردشگر می باشد. ارائه خدمات گردشگری باید به طور دقیق انجام شود و این کار به تجربه کافی نیاز دارد که هر شرکت باید برای دادن اطلاعات به مشتریان خود از کارکنان استفاده کند که در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشند و بتوانند پاسخگوی تما‌می ‌سوالات مشتریان خود باشند. اگر اطلاعات نادرستی در هر زمینه به گردشگر داده شود موجب می‌شود که رضایت کامل از شرکت شما نداشته باشد و همین یک نفر ‌می‌تواند تعداد زیادی از مشتریان شما را برای انتخاب شرکت شما دو دل کند.

اطلاعات شرکت گردشگری شامل زمینه‌های مختلف ‌می‌شود که باید در هر یک از آنها تخصص و مهارت داشته باشد برای مثال اگر یک منطقه تفریحی و گردشگری را در اختیار مشتریان خود قرار ‌می‌دهید باید جزء به جزء مناطق دیدنی آن خطه به طور کامل بلد باشید و بتوانید راهنمایی لازم را برای گردش در آن منطقه به مشتری خود ارائه دهید.

مثلا فصل مناسب برای سفر به آن منطقه و یا ممنوعیت‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارد و حتی اطلاعاتی که درباره هتل‌های مختلف مشتریان ارائه ‌می‌شود باید دقیقا طبق قوانین هتل باشند برای مثال اگر هتلی که شما برای اقامت مسافران خود انتخاب ‌می‌کنید ممنوعیت ورود حیوانات خانگی داشته باشد شما باید این نکته را به مشتری خود گوشزد کنید.


طراحی یک سایت به صورت نادرست

از دیگر دلایل آسیب به آژانس گردشگری طراحی سایت نامناسب می باشد. اگر شما یک سایت مناسب را برای شرکت خود طراحی نکنید آسیب‌های زیادی به شرکت گردشگری شما وارد ‌می‌شود زیرا مشتری شما نمی‌تواند به طور دقیق اطلاعات لازم را از سایت شما برداشت کند و به سایت‌های دیگر مراجعه می‌کند و همین باعث می‌شود که تعداد مشتری شما کاهش یابد اما اگر شما سایتی را طراحی کنید که در قسمت‌های مختلف مناطق گوناگون گردشگری را به صورت تفکیک شده قرار داده باشد و مشتری بتواند اطلاعات کافی را از قسمت‌های مختلف سایت شما به دست آورد دیگر نیازی به شرکت‌های دیگر برای او به وجود نمی‌آید.

سعی کنید طراحی را برای سایت خود انتخاب کنید که تجربه کافی برای طراحی سایت گردشگری داشته باشد و بداند که از چه داده‌هایی برای طراحی سایت شما استفاده کند تا بازده بهتری داشته باشد. همچنین شما باید اطلاعات داخل سایت خود را در زمان‌های بسیار کوتاهی به روز کنید و اگر در مناطق گردشگری و تورهای گردشگری شما تغییراتی رخ ‌می‌دهد به محض ارائه تغییرات آنها را درون سایت خود قرار دهید تا مشتریان شما طبق اطلاعات به روز، تورهای مختلف شما را انتخاب کند.


متناسب نبودن قیمت‌های تورهای مسافرتی با خدمات

در ابتدا باید بگوییم که شما باید به مشتری خود قیمت دقیق تورهای مسافرتی را اعلام کنید و هیچ شک و شبهه‌ای برای مشتری به وجود نیاورید زیرا اگر مشتری شما یکی از تورهای تفریحی شما را انتخاب کند و پس از آن متوجه شود که قیمت بالاتری را باید بپردازد موجب نارضایتی او شده که در صفحه ر‌سمی ‌شما اعلام می‌کند و باعث کاهش یافتن مشتریان شما ‌می‌شود.

همچنین دقت داشته باشید که با توجه به هتل و منطقه‌ای که قرار است گردشگر را به آنجا ببرید باید مبالغ منصفانه‌ای را برای تورهای خود در نظر بگیرید و از آنجایی که امروزه مشتریان ابتدا تحقیقات لازم را برای انتخاب تور انجام می‌دهند و شاید چند شرکت را با یکدیگر مقایسه کنند بهتر است قیمت‌های خود را پایین‌تر در نظر بگیرید تا مشتریان شما افزایش داشته باشد و آسیبی به شرکت شما وارد نشود.

ارائه خدمات باید به بهترین نحو انجام شود و با کوچکترین کوتاهی آسیب‌های بسیار زیادی را برای شرکت خودتان متحمل شوید که هیچ سودی برای شرکت ندارد و در برخی مواقع حتی باعث ورشکستگی شرکت‌های گردشگری شده است زیرا قصد داشته‌اند در زمان بسیار کوتاهی سرمایه‌ای را که برای تاسیس شرکت هزینه کرده بودند از طریق تورهای پرهزینه جبران کنند اما این کار بسیار آسیب پذیر و جبران ‌ناپذیر ‌می‌باشد.


انتخاب مکان‌های پرطرفدار و متنوع برای تفریح

سعی کنید مناطق زیادی را برای گردشگر در لیست خود داشته باشید تا بتواند با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کند و اگر تعداد بسیار کمی ‌را در لیست خود داشته باشید این برای مشتری محدودیت ایجاد می‌کند که او را به سمت شرکت گردشگری دیگر سوق می‌دهد و برای شما آسیب‌هایی به وجود ‌می‌آورد.

شما به صورت چهار فصل و در هر زمانی تورهای مختلف خارجی و داخلی را در لیست خود داشته باشید و با تبلیغات درست و صحیح بتوانید مشتریان زیادی را جلب کنید که تما‌می‌ تورهای شما در زمان‌های مشخص و معین و مناطق مختلف و مناطق گردشگری سفرهای مطلوبی داشته باشند. این که شما در سفرهای خود پشتیبانی لازم را از مشتریان خود داشته باشید و برای گردشگران فضای امن و آرام را فراهم کنید همیشه یکی از بهترین نکاتی است که باید در طول سفر به آن توجه داشته باشید.

شما باید بتوانید برای مشتریان خود اطمینان کامل را ایجاد کنید که به صورت مداوم شرکت شما را انتخاب کنند و اینکه هر شخص فقط یکبار شرکت شما را برای گردش و سفر خود انتخاب کند هیچ سودی برای شرکت شما ندارد. سعی کنید مشاوران لازم را برای شرکت خود استخدام کنید تا ارائه خدمات را به درستی و به طور صحیح برای مشتریان خود در نظر داشته باشند و بتوانند جذب مشتری بیشتری برای شرکت شما انجام دهند.

جهت طراحی سایت رزرواسیون هتل و طراحی سایت آژانس های مسافرتی به سایت سیتی نت مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

پست مرتبط

چگونه کسب و کار گردشگری خود را تقویت کنیم؟

یکی از مشاغلی که در بازار امروزی وجود دارد کسب و کار گردشگری است که برای بسیاری از افراد درآمد…

2 هفته پیش

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش آژانس مسافرتی

بهره بردن از خدمات آژانس‌ های مسافرتی، از راه‌های سفر به مناطق مختلف دیدنی و گردشگری است که هر ساله…

3 هفته پیش

چگونه مدیریت نظرات مشتریان خود را انجام دهیم و چرا این کار را بکنیم؟

برای هر شرکت مدیریت نظرات مشتریان امر بسیار مهمی ‌است و باید حتما نظرات مختلف مشتریان به طور کامل مورد…

4 هفته پیش

نکات مهم برای داشتن وبلاگ آژانس مسافرتی یا سفر

راه‌های زیادی برای بازاریابی آژانس‌های مسافرتی وجود دارد که هزینه‌های زیادی را برای شرکت مسافرتی اعمال ‌می‌کند بنابراین باید به…

1 ماه پیش

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس و کد نویسی اختصاصی(php)

وب‌سایت اولین چیزی است که مشتری با آن مواجه شده و روی او تأثیر می گذارد بنابراین طراحی سایت با…

6 ماه پیش