امروزه بسیاری از مردم وقت خود را در فضای مجازی و سایتهای مختلفی میگذرانند که از طریق اینترنت به آنها دسترسی دارند و تبلیغات وسیعی از شرکتهای مختلف مانند شرکتهای گردشگری از طریق بازاریابی اینترنتی انجام میشود و روشهای تبلیغات دیجیتال یکی از موثرترین روشها برای معرفی انواع شرکتهای گردشگری به مشتریان میباشد.
تبلیغات دیجیتال برای معرفی آژانسهای مسافرتی روشهای بسیار زیادی دارد که در این مقاله میخواهیم به تعدادی از این روشها و تاثیر آنها روی یک شرکت گردشگری بپردازیم.
ابزارهای تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتال از طریق روشهای مختلفی مانند وبلاگنویسی انجام میشود که استفاده از وبلاگ یکی از مهمترین و اساسیترین تبلیغات موثر برای معرفی یک وب سرویس گردشگری در میان مردم است و باید از مطالبی در آن وبلاگ استفاده شود که نظر مشتریان را به خود جلب کند و حتماً وبلاگ باید به روزرسانی شود و در فاصلههای زمانی کوتاه مطالب جدیدی به وبلاگ اضافه شود.
یکی دیگر از روشهای تبلیغات دیجیتالی استفاده از شبکههای اجتماعی است که شما میتوانید از طریق شبکههای گوناگون مانند اینستاگرام و یوتیوب یک پیج کاری موفق داشته باشید و این کار فقط با داشتن آگاهی لازم از شبکههای اجتماعی امکان پذیر است .شما باید برای پیج کاری خود یک ادمین مناسب انتخاب کنید تا بتواند پاسخگوی جواب مشتریان باشد و در هر لحظه که مشتری از شرکت شما خدماتی بخواهد بتواند در مناسبترین زمان خدمات مورد نظر مخاطب را در اختیار او قرار دهد.
استراتژیهای دیجیتال
سعی کنید از استراتژیهای دیجیتال استفاده کنید و آنها را به کار بگیرید تا بتوانید مخاطبان خود را نسبت به شرکتتان مجذوب کنید و برای این کار شما باید حتماً مخاطبان خود را تفکیک کنید و بدانید که قرار است با چه افرادی در ارتباط باشید و طبق سلیقه آنها خدماتی را برایشان ارائه کنید.
ایده خلاقانه در تبلیغات دیجیتال
یکی از ایدههای خلاقانه برای تبلیغات دیجیتال استفاده از راههای مختلفی است که افراد گوناگون با سلیقههای متفاوتی که دارند علاقه زیادی به این روش نشان میدهند. برای مثال برخی از افراد میخواهند از طریق پیامک با شرکت شما در ارتباط باشد و تبلیغات را از این طریق دریافت کنند و یا تعدادی از مخاطبان دیگر از طریق شبکههای اجتماعی با شما در ارتباط هستند که شما باید بهترین روش را برای دستههای مختلف مخاطبان خود انتخاب کنید.
از خلاقیت خود استفاده کنید و عکسها و تصاویر بسیار جذابی را از مناطق مختلف در اختیار مشتریان قرار دهید. سعی کنید از زوایای مختلف تصاویر را ثبت و ضبط کنید تا مشتریان بتوانند تصویر ذهنی صحیحی از مناطق مختلف داشته باشند و مجذوب مناطق گردشگری شوند. شما باید در تولید محتوا هم از خلاقیت خود استفاده کنید و متنهایی را به کار ببرید که مخاطبان شما علاقه زیادی به مطالعه آنها نشان دهند.
اینکه صفحه اصلی وبلاگ شما به چه صورت است و از چه طیف رنگی در آن استفاده شده است بسیار مهم میباشد. طراحی خلاقانه یک وبلاگ میتواند باعث شود که کاربران زمان زیادی را در آن وبلاگ صرف کنند و به قسمتهای مختلف وبلاگ شما مراجعه کنند تا با خدمات شما بیشتر آشنا شوند.
ایمیل مارکتینگ
یکی از روش های تبلیغات دیجیتال در گردشگری میتواند به صورت ایمیل مارکتینگ باشد که این روش برای همه مخاطبان امکان پذیر نیست و فقط آن سری از مخاطبان که همیشه دسترسی به ایمیل خود دارند میتوانند از این روش با شرکت شما در ارتباط باشند بنابراین بهتر است این نوع مخاطب را بشناسید و از طریق ایمیل با او در ارتباط باشید.
یکی از مزیتهای استفاده از ایمیل برای شما ایجاد هزینههای بسیار به صرفه است که میتوانید از طریق ایمیل تبلیغات موثر خود را انجام دهید. در روش ایمیل مارکتینگ میتوانید از مطالب و تصاویر و ویدئوهای مختلف استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که ارسال مطالب زیاد میتواند برای مخاطب شما ناخوشایند باشد و از شرکت شما دلسرد شود.
مشاور خوبی برای مخاطبان خودتان باشید
سعی کنید شماره تماسهای شرکت را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید تا آنها بتوانند در مدت زمان زیادی با شما در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوران شما دریافت کنند. برخی از مخاطبین میتوانند به صورت مجازی اطلاعات کامل را دریافت کنند و این نیاز به صحبت و مکالمه دارد که این فقط از طریق ارتباط تلفنی امکان پذیر است به همین دلیل شما باید راههایی را برای آنها در نظر بگیرید که این دسته از مخاطبان هم بتوانند جزو مشتریان ثابت شما شوند.
مشاوران شرکت شما باید حوصله کافی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان داشته باشند و همچنین اطلاعات کافی از مکانهای مختلف گردشگری و تفریحی که توسط شرکت شما خدمات را ارائه میدهد هم یکی از مهمترین نکاتی است که یک مشاور باید به مخاطبان ارائه کند. امروز به دلیل هزینههای سنگینی که برای تورهای مسافرتی و گردشگری پیش آمده است مسافران و مخاطبان سوالات بسیار متعددی درباره هزینهها و جزئیات سفر میپرسند که باید مشاوران شرکت شما اطلاعات دقیقی درباره همه این موارد داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.
سخن پایانی
همانطور که در مطالب بالا توضیح دادیم متوجه شدید که بازاریابی دیجیتال چقدر تاثیر زیادی روی افزایش فروش تورهای گردشگری و بازدید از وب سایت آژانس مسافرتی دارد و میتواند تاثیر زیادی برای جذب گردشگر داشته باشد به همین دلیل است که بهتر است از روشهای قدیمی بازاریابی استفاده نکنید و روشهای جدید و تبلیغات دیجیتال را برای شرکت خود مورد استفاده قرار دهید.
هر شرکت گردشگری باید در زمینه بازاریابی دیجیتال یکی از روشهای مطمئن را انتخاب کند و استفاده از یک روش بهتر از استفاده از روشهای مختلف است که شما وقت کافی برای مدیریت آنها نداشته باشید بنابراین بهتر است یک روش را انتخاب کنید و آن را به طور کامل مدیریت کنید. در بسیاری از شرکتهای گردشگری یکی از افراد برای مدیریت بازاریابی دیجیتال انتخاب میشود و تمامی امور را به او سپرده میشود. این کار نیز میتواند کمک زیادی در جهت رشد بازاریابی دیجیتالی داشته باشد.