توسعه وب

بررسی افیلیت و وب سرویس

افیلیت چیست؟

برای اینکه بدانید افیلیت بهتر است یا وب سرویس می خواهیم به توضیح افیلیت و مزایای آن بپردازیم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش یک فرایند است که با توجه به آن یک فرد یا بازاریاب می تواند برای کالا یا خدمات یک شخص یا شرکت، بازاریابی کند و با هر فروش، سودی را دریافت نمایند. پس در یک فرایند افیلیت سه رکن وجود دارد: تولید کنده کالا یا خدمات، افیلیت و مشتری.

در واقع افیلیت ها چیزی ما بین وایت لیبل ها و وب سرویس ها هستند، چراکه وایت لیبل ها به صورت کامل به قالبشان وابسته بوده و نمی توانستند در آن تغییر خاصی ایجاد کنند، افیلیت ها وابستگی کمتری دارند، امکان طراحی گرافیکی مطابق نظرشان وجود دارد. همچنین می توانند مواردی را حذف و اضافه کنند، مثلا یک سیستم تخفیف دهی بر اساس معیارهای خودشان ایجاد نمایند. همینطور می توانند سیستم ایجاد شده را به سیستم مرکزی متصل کنند. حتی می توانند ماژول های جانبی جدید همچون مجله گردشگری، تماس با ما و … خود را ایجاد نمایید.


در آخر برای اینکه بدانیم افیلیت بهتر است یا وب سرویس به دسته وب سرویس ها می پردازیم. در وب سرویس ها امکان طراحی همه چیز از صفر تا صد وجود دارد و شما می توانید در تمام موارد نظر دهید تا مطابق با خواسته شما ساخته شود. البته تا حد کمی برای برنامه نویسان این حق را قائل می شویم که نتوانند در قسمت هایی به صورت دقیق آنچه شما می خواهید را اجرا کنند ولی به صورت کل بیش از 90% خواسته شما باید پیاده سازی شود.

مزیت های افیلیت

یکی از مهمترین مزیت های افیلیت این است که صاحب آژانس های مسافرتی یا هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری اولیه در این قسمت برای تبلیغ ندارد. چراکه در افیلیت ها پس از فروش باید پورسانت داده شود پس کاملا منطقی و مقرون به صرفه است. از دیگر مزیت ها می توان به این مورد اشاره کرد که افیلیت هایی که بین مردم مشهور هستند، می توانند منجر به رونق آژانس هاس مسافرتی شوند چراکه کاربران زیادی آن ها می شناسند.

انواع پیاده سازی های افیلیت

برای پی بردن به این مطلب که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با روش های مختلف پیاده سازی افیلیت ها آشنا شوید، این روش ها عبارتند از:

CPS :

CPS یا پرداخت به ازای هر فروش یکی از رایج ترین انواع پیاده سازی افیلیت است که از جانب آژانس های مسافرتی انتخاب می شود. این پرداخت به دلیل کم ریسک بودن مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع پس از ثبت نهایی که مشتری انجام می دهد، یک مبلغی که از قبل توافق شده از آن به عنوان پورسانت فروش کسر می شود.

CPL :

CPL یا پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه برای زمانی است که آژانس های مسافرتی می خواهند تا مشتریان وارد لندینگ پیج آنها شوند و اطلاعاتشان مانند نام و ایمیل را وارد کنند. در واقع در این مورد هزینه ای بابت هر لید به افیلیت می پردازند.

CPC :

پرداخت به ازای هر کلیک یا CPC از دیگر انواع پیاده سازی افیلت است. یعنی کاربران با توجه به تبلیغی بر آن کلیک می کنند و وارد صفحه سایت می شوند.

آشنایی با وب سرویس

برای آگاهی از این مورد که افیلیت بهتر است یا وب سرویس باید بدانید که وب سرویس ها قابلیت تبدیل اپلیکیشن ها به وب-اپلیکیشن دارند، در واقع وب سرویس ها نرم افزار یا کدهایی هستند که در بستر وب کار می کنند و اطلاعات را در نرم افزار های مختلف به صورت یکپارچه در می آورد.

به عنوان مثال هر اپلیکیشنی که شما در گوشی همراه خود دارید، تنها بخش سمت کلاینت را شامل می شوند و وب سرویس ها وظیفه دارند اطلاعات سمت کلاینت را به سمت سرور انتقال دهند.

انواع وب سرویس ها

وب سرویس ها در انواع پروتکل های استانداری وجود دارد که عبارتند از:

XML:

یکی از روش هایی که در وب سرویس ها منجر به انتقال اطلاعات می شود، XML ها هستند. این نوع پروتکل ها صرفا برای انتقال اطلاعات متنی به کار می رود و نمی تواند محتوایی در قالب های دیگر را منتقل کند.

WSDL:

این وب سرویس که صرفا برای خود وب سرویس ها به کار می رود و هیچ ارتباطی با کاربر ندارد، نحوه ورودی و خروجی را مشخص می کند و به توضیح نحوه کار آن می پردازد.

SOAP:

این روش برای انتقال اطلاعات بین وب سرویس و نرم افزار است که امنیت بالایی هم دارد. همچنین با وجود پیچیدگی هایش سبب شده کار با آن سخت باشد و هرکسی از پسش برنیاید.

UDDI:

با استفاده از این استاندارد می توان به ثبت و جستجو در اینترنت پرداخت. همچنین با ایجاد محتواهایی در قالب فایل های XML خودشان را معرفی می کنند و دسترسی آن را نیز مشخص می نمایند.

مزیت های وب سرویس

برای پی بردن به این که افیلیت بهتر است یا وب سرویس لازم است تا با مزیت های وب سرویس آشنا شوید، این مزیت ها عبارتند از:

  1. ارتباط بین نرم افزار ها را آسان می کنند.
  2. به سیستم عامل ها وابستگی ندارند.
  3. در انتقال اطلاعات بین نرم افزارها سرعت داشته و انجام این کار را آسان می کنند.
  4. به هیچ زبان برنامه نویسی احتیاجی ندارد.
  5. با استفاده از وب سرویس ها می توانید بر روی سایت های دیگر، سرویس های تحت وب را ارائه دهید.

سخن آخر

موارد مهمی را برای اینکه متوجه شوید افیلیت بهتر است یا وب سرویس بیان کردیم. شما باید ابتدا خواسته و انتظارات خود را از یک سیستم مشخص کنید سپس اقدام به استفاده از ایفیلت یا وب سرویس نمایید. چراکه هر کدام کارایی متفاوت داشته که اگر در جای درست استفاده شود، سودمند خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید
برچسب ها: وب سرویسافیلیت

پست مرتبط

دلایل نیاز هتل به سایت گردشگری

امروزه بسیاری از افراد برای مسافرت از تورهای گردشگری و شرکت‌هایی استفاده ‌می‌کنند که همه روزه مسافران زیادی را به…

1 سال پیش

بازاریابی محتوای آژانس‌های مسافرتی و گردشگری + وبلاگ نویسی

از آنجایی که امروزه بسیاری از امور توسط فضای مجازی انجام می‌شود و مشتریان زیادی از طریق این فضا با…

1 سال پیش

چه چیزهایی در ارائه خدمات گردشگری به شما آسیب می‌زند؟

گردشگری یکی از کسب و کار‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و به دلیل هزینه‌های زیادی که برای…

1 سال پیش

چگونه کسب و کار گردشگری خود را تقویت کنیم؟

یکی از مشاغلی که در بازار امروزی وجود دارد کسب و کار گردشگری است که برای بسیاری از افراد درآمد…

1 سال پیش

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش آژانس مسافرتی

بهره بردن از خدمات آژانس‌ های مسافرتی، از راه‌های سفر به مناطق مختلف دیدنی و گردشگری است که هر ساله…

1 سال پیش

چگونه مدیریت نظرات مشتریان خود را انجام دهیم و چرا این کار را بکنیم؟

برای هر شرکت مدیریت نظرات مشتریان امر بسیار مهمی ‌است و باید حتما نظرات مختلف مشتریان به طور کامل مورد…

1 سال پیش