طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل و ویژگی های یک سایت هتلداری خوب

زمانی که کسب و کاری را ایجاد می کنید هدف نهایی ارائه خدمت می باشد. اما برای ارائه یک خدمت نیاز است که آن را به طیف وسیعی از مخاطبین معرفی کنید، هتلداری نیز یکی از همین اموری است که نیازمند معرفی صحیح خدمات می باشد و طراحی سایت هتل همان ابزاری است که به کسب و کار شما کمک می کند تا هتل و خدمات ارائه شده به مسافران را به بهترین نحو معرفی کرده و از این طریق به جذب مشتری بیشتر بپردازید. چرا که با فراگیر شدن اینترنت استفاده از تبلیغات با روش های سنتی منطقی به نظر نرسیده و عمده تاثیرات خود را از دست داده اند. بنابراین نیاز است با استفاده از فضای اینترنت و طراحی سایت هتلداری و تولید محتوای مناسب بتوانید نیازهای مخاطبان را پاسخگو باشید. زمانی که طراحی یک سایت هتل به خوبی انجام شود کاربران به راحتی می توانند به آشنایی با هتل و امکانات آن رسیده و در صورت تناسب هتل با خواسته های خود در مدت زمانی کوتاه و به صورت آنلاین اقدام به رزرو هتل نمایند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی سایت به صورتی باشد که کاربران بتوانند به راحتی از تاپیک های مختلف وب سایت استفاده نمایند. از طرفی طراحی مناسب سایت هتل مدیریت هتل را ساده تر ساخته و سبب ساده تر شدن امور مربوط به حسابرسی درآمدها و منابع می شود.

سایت هتل

چرا به وب سایت های هتلداری نیاز داریم؟

بگذارید با یک مثال ساده بگوییم چرا سایت هتلداری نیاز داریم، فرض کنید ساکن شمال کشور هستید و می خواهید برای تعطیلات به جنوب کشور سفر کنید و نیاز دارید چند روزی را در محل مناسبی سپری کنید، در صورتی که اینترنتی وجود نداشته باشد و یا هیچ کدام از هتل ها وب سایت نداشته باشند مجبور خواهید بود با دردسر فراوان شماره تلفن چند هتل را پیدا کنید و بدون اینکه با محیط و ظاهر هتل آشنا شوید اقدام به رزرو بلیط نمایید و زمانی که به مقصد می رسید هتل محل اقامت شما با چیزی که فکر می کردید کاملا متفاوت باشد و این امر به تنهایی می تواند لذت سفر را از بین ببرد، فکر می کنم حالا متوجه شدید که چرا به سایت هتلداری نیازمندیم.

سایت هتل

اهمیت طراحی وب سایت های هتلداری در بازاریابی

همانطور که گفته شد فضای اینترنت را بهترین محیط برای معرفی یک محصول یا ارائه یک خدمت دانست بنابراین منطقی است اگر بگوییم هتل هایی که از وب سایت های هتلداری با طراحی مناسب استفاده می کنند در بازاریابی بسیار موفق تر هستند، چرا که اکثر افراد تمایل دارند قبل از اقامت در مکانی با محل اقامت خود آشنا شده و امکانات و خدمات هتل مورد نظر خود را بررسی نمایند. از طرفی وب سایت های هتلداری اگر از طراحی مناسبی برخوردار باشند و اصول سئو در آنها رعایت شوند می توانند در نتایج اولیه گوگل در هنگام جستجوی کاربران ظاهر شوند و این امر را می توان به عنوان یکی از بهترین روش های جذب مشتری و دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. به بیان دیگر زمانی که بخواهید از روش های سنتی مانند بنر و تبلیغات تلویزیونی برای معرفی هتل و خدمات خود استفاده کنید باید هزینه های سنگینی را متقبل شوید در صورتی که از تاثیر حداکثری آن اطمینان نخواهید داشت.

سایت هتل

عوامل ظاهری مهم در طراحی

فارغ از هر چیزی اولین عاملی که در لحظات اول کاربران را به خود جذب می کند طراحی ظاهری یک وب سایت می باشد. بنابراین بسیار مهم است که در طراحی یک وب سایت هتل از گرافیک مناسب و جذاب استفاده شود. استفاده از قالبی جذاب و در عین حال ساده می تواند لحظات خوبی را در حین جستجو برای کاربران فراهم سازد. با این وجود گرافیک یک وب سایت محدود به قالب آن نمی شود و نیاز است از عکس های مناسبی برای معرفی اتاق ها، فضای هتل و امکانات آن استفاده کنید، چرا که هدف اصلی کاربر از مراجعه به وب سایت یک هتل آشنایی به فضای هتل و خدمات ارائه شده می باشد. استفاده از عکس ها برای معرفی جاذبه های گردشگری اطراف هتل نیز می تواند کاربران را بیش از پیش به اقامت در هتل شما ترغیب نماید.

سایت هتل

محتوای مناسب در طراحی سایت هتل

محتوای مناسب نیز یکی از مهمترین پارامترهایی است که باید در وب سایت یک هتل رعایت شود. منظور از محتوای مناسب اطلاعات جامع در مورد اتاق ها، تعداد تخت ها و خدمات ارائه شده هتل می باشد. هزینه رزرو اتاق ها، نحوه رزرو و هزینه های خدمات متفرقه نیز باید به صورت کامل درج شود. از طرفی بسیار مهم است که این اطلاعات درست طبقه بندی شوند و کاربران بتوانند در زمان کوتاه به بخش ها و اطلاعات مورد نظر خود درباره هتل در حداقل زمان دست یابند. به علاوه سیستم رزرو، رسید و دریافت اطلاعات اتاق باید به درستی اجرا شوند تا رضایت و اعتماد حداکثری کاربران جلب شود.

یکی دیگر از شیوه های جذب مخاطب بیشتر که در طراحی سایت هتل باید به آن توجه کرد زبان های خارجی است، توجه داشته باشید زمانی که محتوای وب سایت خود را برای زبان های خارجی بهینه کنید شانس جذب توریست های خارجی چندین برابر خواهد شد. بنابراین اگر هتل مورد نظر پتانسیل جذب مخاطب خارجی را دارد، سعی کنید یک کلید برای ارائه نسخه انگلیسی وب سایت در صفحه اصلی قرار دهید.

ویژگی های سایت هتلدار

  • طراحی و ساخت صفحه هتل
  • امکان ساخت اپلیکیشن هتل برای پلتفرم های مختلف
  • استفاده از گالری تصاویر برای معرفی بخش های مختلف هتل
  • استفاده از لوکیشن دقیق هتل برای ناوبری
  • امکان رزرو بلیط به صورت آنلاین
  • امکان معرفی جاذبه های گردشگری اطراف هتل در وب سایت
  • امکان ایجاد حساب کاربری برای استفاده مجدد
  • امکان معرفی هر اتاق بر اساس تعداد تخت
  • معرفی سیستم حمل و نقل منتهی به محل هتل
  • امکان پرداخت هزینه های مربوط به رزرو و خدمات هتل به صورت آنلاین و دریافت رسید الکترونیکی
  • امکان ارتباط با بخش پشتیبانی هتل و دریافت اطلاعات و راهنمایی های لازم
  • نمایش پیشنهادهای ویژه در روزهای خاص
  • ارائه خدمات ویژه برای کاربران با توجه به تاریخچه حساب کاربری

سایت هتل

مزیت های استفاده از وب سایت هتلداری

  • دربرگیری حداکثری تعداد مخاطبین در بستر نت
  • معرفی مطلوب و تبلیغ مناسب با استفاده از ابزار رایگان موجود در فضای اینترنت
  • افزایش جذب مخاطب با استفاده از اصول سئو
  • افزایش شانس دیده شدن هتل و خدمات ارائه شده با انتخاب شیوه های صحیح بازاریابی آنلاین
  • عدم نیاز به تبلیغات سنتی
  • جلب اعتماد مشتریان
  • فراهم شدن کانال های ارتباطی متنوع با تورهای گردشگری
  • فراهم شدن شرایط معرفی و جذب گردشگران خارجی با طراحی دو زبانه
  • دسترسی 24 ساعته و در تمام طول هفته برای ارائه خدمات رزرو
  • کاهش هزینه های مربوط به منشی تلفنی
  • یک طراحی متناسب با ایجاد پنل کاربری برای مسئولان هتل می تواند سبب مدیریت راحت تر هتل شده، حسابرسی و مدیریت منابع را آسان تر می نماید.