گردشگری آنلاین

معرفی چند مورد از معروف‌ترین CRS ها جهان

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از مقوله های مهم در زمینه توریسم و گردشگری الکترونیک، مقوله سیستم رزرواسیون مرکزی یا Central Reservation System است. سیستم رزرواسیون مرکزی که به اختصار و برای راحتی CRS نیز نامیده می شود یک سیستم کامپیوتری است که کاربرد اصلی آن برای ذخیره و دسترسی اطلاعات مربوط به سفر و توریسم است. در ادامه این مطلب ضمن تعریف بیشتر و واضح تر این مفهوم به معرفی CRS های دنیا می پردازیم.

معروف‌ترین CRS ها جهان

CRS به چه معناست؟

همان طور که گفته شد عبارت CRS مخفف Central Reservation System به معنای سامانه رزرواسیون مرکزی است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر و قدرت گرفتن و گسترش یافتن توریسم و گردشگری الکترونیکی نیاز به یک سیستم رزرواسیون جدیدتر و مدرن تر با بهره گیری از امکانات اینترنت احساس می شد. یکی از تاثیرات اینترنت در صنعت گردشگری، به وجود آمدن CRS ها و GDS ها است.

سامانه رزرواسیون مرکزی یک سیستم نرم افزاری کامپیوتری است که برای ذخیره سازی، دسترسی و بازیابی اطلاعات مربوط به توریسم و مسافرت ساخته و طراحی شده است. با استفاده از سامانه رزرواسیون مرکزی یا CRS می توان معاملات مربوط به سفرهای هوایی و انواع هتل ها و محل های اقامتی را با هماهنگی با یکدیگر پیش برد. هم چنین CRS این امکان را فراهم می کند که بتوان دسترسی ساده و سریعی به اطلاعات یکپارچه و هماهنگ مربوط به هتل ها، بلیط های خطوط هوایی، اجاره اتومیبل و… داشت

CRS با سیستم توزیع جهانی شباهت و ارتباط دارد. به عنوان مثال هتل ها و آژانس های هواپیمایی با استفاده از CRS می توانند رزرو و فروش بلیط های خود را به صورت هماهنگ و آنلاین انجام دهند و هم چنین می توانند که ظرفیت ها و امکانات خود را در سیستم توزیع جهانی نیز عرضه کنند. هتل ها مشتریان اصلی سیستم رزرواسیون مرکزی CRS هستند.

معروف‌ترین CRS ها در جهان

در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی CRS های دنیا می پردازیم و ویژگی های آن ها را به اختصار شرح می دهیم.

TravelClick /1

اولین مورد از CRS های دنیا که به معرفی آن می پردازیم، TravelClick است. این پلتفرم بازده و عملکرد بالایی برای ارائه خدمات مختل هتل و رزرواسیون مربوط به آن دارد. با استفاده از پلتفرم و امکانات TravelClick می توان به بهترین شکل خدمات را در کانال های توزیعی مختلف انتشار داد. پلتفرم TravelClick این امکان را می دهد که به تمامی مسائل مربوط به رزرواسیون رسیدگی شده و آن ها را به بهترین شکل حل کرد. از نکات مثبت TravelClick می توان به اتصال آن به کانال های توزیع خدمات مختلف و متعدد اشاره کرد. هم چنین از دیگر مزایای TravelClick می توان سادگی کار با آن را نام برد. این پلتفرم انعطاف پذیری بالایی داشته و می توان به سادگی از آن استفاده کرد. یکی از دلایل موفقیت و محبوبیت آن نیز همین طراحی خوب و سادگی در کار کردن است.

TravelClick

2/ Pegasus CRS یا Travel Tripper

Pegasus CRS که نام سابق آن Travel Tripper بود، یکی از بزرگترین و بهترین CRS های دنیا است. این سامانه رزرواسیون مرکزی تا حدی موفق عمل کرده است که در حال حاضر جز بهترین های حوزه خود به حساب آمده و بهترین سیستم رزرواسیون مرکزی در سال 2020 شناخته شده است.

آن چیزی که Pegasus CRS را تا این حد موفق کرده است، مزایای فوق العاده آن است. Pegasus CRS به کاربران خود امکان این را می دهد که کنترل توزیع هتل و خدمات مربوط به آن را به بهترین شکل در دست گرفته و استراتژی مناسب را پیاده کنند. هم چنین پلتفرم Pegasus CRS اصطلاحا Cloud based بوده و اطلاعات در فضاهای ابری ذخیره می شود که همین موضوع دسترسی به اطلاعات آن را همگام تر می کند.

از دیگر ویژگی های خوب این پلتفرم می توان این مورد را نام برد که امکان دریافت گزارش های مختلف مربوط به فروش و آمارهای مربوط به انواع رزرواسیون به خوبی تعبیه شده است. امکان رصد، نظارت و ارزیابی اطلاعات مربوط به رزرواسیون و پیگیری آن با بالاترین کیفیت در سامانه رزرواسیون مرکزی Pegasus CRS وجود دارد.

پلتفرم Pegasus CRS با بازده بالا و امنیت بسیار خوب خودش توانسته نظر کاربران و مشتریان خود را به خوبی جلب کند. از دیگر نقاط قوت Pegasus CRS می توان پشتیبانی آن را نام برد

پلتفرم  Pegasus CRS

3/ Windsurfer CRS

پلتفرم Windsurfer CRS یکی از معروف ترین سیستم های رزرواسیون مرکزی دنیا است. این سامانه رزرواسیون مرکزی با این شعار فعالیت می کند که می خواهد رقابت میان هتل ها را بالا نگه دارد. صاحبان و سازندگان پلتفرم Windsurfer CRS در راستای اجرای این شعار کوشیده اند تا این پلتفرم را به بهترین شکل و با بالاترین کارایی طراحی و عرضه کنند.

پلتفرم Windsurfer CRS دارای ابزارهای حرفه ای و پیشرفته ای است که می تواند به بهترین شکل به هتل ها و تمام مشتریان این سامانه رزرواسیون مرکزی در انجام خدماتشان کمک کند. با وجود این که امکانات ارائه شده از سوی Windsurfer CRS حرفه ای هستند و در سطح بالایی قرار دارند، با این حال کار با آن آسان است. در طراحی این پلتفرم سادگی رعایت شده و این مسئله به شکلی هوشمندانه رعایت شده است؛ به همین دلیل از موفق ترین های عرصه خودش به حساب می آید.

Windsurfer CRS

4/ SynXis Central Reservasion یا SABRE

یکی دیگر از CRS های دنیا که به خوبی در زمینه خدمات مربوط به هتل و خدمات گردشگری و توریسم فعالیت می کند، SABRE است. دسته بندی و توزیع اطلاعات در این پلتفرم به بهترین شکل انجام می شود. یکی از مزیت های خوب این سامانه رزرواسیون مرکزی آن است که در 8 زبان مختلف ساخته شده است که می تواند سادگی کار با آن را برای کاربران مختلف افزایش دهد.

پلتفرم SABRE به گونه ای طراحی شده است که فرایند های مالی مربوط به رزرو را به شکلی ساده و در عین حال کارآمد می توان به انجام رساند. هم چنین فرایند های مدیریت رزرو و مسائل مربوط به آن مانند لغو رزرواسیون یا تغییر زمان مربوط به آن به راحتی قابل انجام و پیگری است. از دیگر موارد مهم و معروف CRS های دنیا می توان به Busy Rooms و Hotel Spider و هم چنین Omnibees اشاره کرد.

CRS

سوالات متداول

  1. CRS چیست ؟

    یک سیستم کامپیوتری است که کاربرد اصلی آن برای ذخیره و دسترسی اطلاعات مربوط به سفر و توریسم است.

  2. معروف‌ترین CRS ها در جهان کدامند ؟

    TravelClick
    Pegasus CRS یا Travel Tripper
    Windsurfer CRS
    SynXis Central Reservasion یا SABRE

به این مطلب امتیاز دهید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *