در ماه‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ فناوری جهان زیرفشار زیادی برای تدوین سیاست‌هایی مستحکم درباره‌ی قابلیت تشخیص چهره بوده‌اند. مایکروسافت رهبری این جبهه را به‌عهده گرفته و قول داده است سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در این زمینه اتخاذ کند و ضمن خواستارشدن وضع مقررات بیشتر، از سایر شرکت‌ها نیز درخواست کرده به این حرکت بپیوندند.

به‌تازگی، کنت واکر، معاون ارشد شرکت گوگل، در مطلبی درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی در کلینیک‌های بهداشتی آسیایی اذعان کرده این شرکت برای فروش APIهای فناوری تشخیص چهره‌اش قصدی ندارد.

این سازمان به‌شدت از آمازون به‌دلیل نرم‌افزار Rekognition انتقاد کرده است. همچنین در هفته‌ی گذشته، ACLU آمازون را به‌دلیل ثبت پتنت جدیدش برای آیفون تصویری هوشمندی بازخواست کرد که با استفاده از فناوری تشخیص چهره، افراد مشکوک را تشخیص می‌دهد.